سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----982846---
بازدید امروز: ----13-----
بازدید دیروز: ----35-----
جستجو:
بهمن 88 به بعد - حرف های جوانی
  • لوگوی وبلاگ
    بهمن 88 به بعد - حرف های جوانی

    پیوندهای روزانه
  • لینک دوستان من
    عاشق آسمونی
    وبلاگ گروهی فصل انتظار
    (( همیشه با تو ))
    ورود پسرا ممنوع
    آموزه
    دنیای جوانی
    مرکز دانلود رایگان آهنگ فیلم و کلیپ جالب دوربین مخفی
    همسفر مهتاب
    ای نام توبهترین سر آغاز
    دست نوشته های بی معرفت
    حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد
    آقاشیر
    روانشناسی آیناز
    کـــــلام نـــو
    .:: اســــوه هــــا ::.
    کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد !
    تکنولوژی کامپیوتر
    xXxرنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx
    بوی سیب BOUYE SIB
    سیاست
    پاک دیده
    آدمک ها
    آخوندها از مریخ نیامده اند!!!
    مدیر پارسی بلاگ
    پرسش مهر 8
    یا مهدی ادرکنی
    پیمان دانلود
    السلام علیک یا حبیبی یا رسول الله !
    هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره)
    خط بارون
    شور شیرین
    کلام دل
    مفرد مؤنث غائب
    قافله شهدا
    پیامبر اعظم
    دوستداران و منتقدان دکتراحمدی نژاد
    عطاری عطار
    نان ، عشق ، موتور هزار
    تخیّلات خزان‌زده یک برگ بید
    امیدزهرا omidezahra
    شاهد
    یارب کی آن صبا بوزد کز نسیم او گردد
    مهدیار دات بسیجی
    گل نرگس
    ولایت علیه السلام
    .:: مهدیاد ::.
    خانه اطلاعات
    علوم قرآنی
    ألا إنَّّ حِزبَ الله هُمُ الغالِبُون
    پوست کلف
    مشاوره و مقالات روانشناسی
    کجایید ای شهیدان خدایی

    تارنما
    نسیمی از بهشت ...
    موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین
    آریایی بیدارشو
    دسته کلید
    افشای سایت www.roozna.com/
    تا ریشه هست، جوانه باید زد...
    خلوت تنهایی
    عشقی
    شهید محمدهادی جاودانی (کمیل)
    ایران اسلام
    زیر آسمان خدا
    جوان ایرانی
    بهار سبز
    ..:: نـو ر و ز::..
    تالوگ
    دنیا به روایت یوسف
    ترنم باران
    کانون گفتمان قرآن
    یک امل مدرنیسم نشده
    یوسف گم گشته
    یاد ایام
    رادیوی نسل برتر
    به خود آییم و بخواهیم،‏که انسان باشیم...
    شمیم وصل
    دانستنیهای علمی ، تاریخ، ترفند ، دانلود
    اقالیم قبله
    رایحه عشق
    بچه دانشجو !
    حوزه نت
    منصوره معتمدی
    جامعه اسلامی دانشجویان
    مقاومت
    پایگاه آیت الله حائری شیرازی
    علمیران
    علمی
    شبکه المنار
    زن مسلمان
    دل نوشته ها

    ملیکا
    معصومین
    ادبیات
    در پیشگاه قرآن
    وفا لینک
    خاکریز
    دانش نامه ی آزاد
    پیامبر اعظم(ص)
    حوزه نت
    همه چی از موبایل
    جدیدترین اخبار روز دنیا
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
  • مطالب بایگانی شده
  • وضعیت من در یاهو
  • به بهانه سالگرد ترور رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای
    نویسنده: جوانان ایران زمین یکشنبه 90/4/5 ساعت 9:52 صبح

    اولین جملاتی که مقام معظم رهبری با دست چپ نوشتند

    آقا لوله تنفس داشتند و نمی‌توانستند حرف بزنند. خودشان کاملاً حس کرده بودند که دست راستشان کار نمی‌کند. اولین چیزی که با دست چپ نوشتند، دو سؤال بود.....

    به گزارش مشرق؛ ابتدای پیروزی انقلاب یکی از مشکلات جدی نظام جمهوری اسلامی موضوع منافقینی بود که برای رسیدن به اهدافشان دست به هر کاری می زدند و از کشته شدن زنان و کودکان و بی گناهان هیچ ترسی نداشتند. سال 60 سالی بود که آنها با عملیات های تروریستی پی در پی سعی در براندازی نظام داشتند. یکی از این عملیات ها ترور مقام معظم رهبری در 6 تیر 60 بود که الحمدالله با شکست منافقین رو به رو شد.

    به همین مناسبت مطالبی را در چند روز آینده در اختیار مخاطبین مشرق قرار خواهیم داد.


    *چهار پنج روز از عزل بنی‌صدر می‌گذشت. جنگ با عراق و شورش منافقین بعد از اعلام جنگ مسلحانه با جمهوری اسلامی، بحث داغ محافل بود. آیت‌الله خامنه‌ای که از جبهه‌ها برگشته و خدمت امام رسیده بودند، بعد از دیدار، طبق برنامه‌ شنبه‌ها، عازم یکی از مساجد جنوب‌شهر برای سخنرانی بودند.

    خودرو حامل آیت‌الله خامنه‌ای که از جماران حرکت می‌‌کرد، آن روز مهمان ویژه‌ای داشت؛ خلبان عباس بابایی که می‌خواست درد دل‌هایش را با نماینده‌ امام در شورای عالی دفاع در میان بگذارد. آن‌ها نیم‌ ساعت زودتر از اذان ظهر به مسجد ابوذر رسیدند و گفت‌وگوشان را در همان مسجد ادامه دادند.

    نماز ظهر تمام شد. آقا رفتند پشت تریبون. نمازگزاران همان‌طور منظم در صفوف نماز نشسته بودند. پرسش‌های نوشته‌ مردم را به سخنران می‌دادند، اگرچه بعضی از پرسش‌ها تند و حتی گاهی بی‌ربط بود.
    آقا در سخنرانی مقدمه‌ای ‌چیدند تا به این‌جا ‌رسیدند که: «امروز شایعات فراوانی بین مردم پخش شده و من می‌خواهم به بخشی از آن‌ها پاسخ بدهم.»

    بین جمعیت ضبط صوتی دست به دست شد تا رسید به جوانی با قد متوسط و موهای فری و کت و پیراهن چهارخانه و صورتی با ته‌ریش مختصر که آن روزها کلیشه‌ چهره‌ و تیپ خیلی از جوان‌ها بود. خودش را رساند به تریبون. ضبط را گذاشت روی تریبون؛ درست مقابل قلب سخنران. دستش را گذاشت روی دکمه‌ Play. شاسی تق تق صدا کرد و روشن نشد؛ مثل حالت پایان نوار، اما او رفت.

    یک دقیقه نگذشت که بلندگو شروع کرد به سوت کشیدن. آقا همین‌طور که صحبت می‌کردند، گفتند: «آقا این بلندگو را تنظیم کنید.» بعد خودشان را به سمت چپ کشیدند و از پشت تریبون کمی عقب آمدند و به صحبت ادامه دادند: «در زمان امیرالمؤمنین، زن در همه‌ جوامع بشری -نه فقط در میان عرب‌ها- مظلوم بود. نه می‌گذاشتند درس بخواند، نه می‌گذاشتند در اجتماع وارد بشود و در مسائل سیاسی تبحر پیدا بکند، نه ممکن بود در میدان‌های...


    انفجار!

    آقا که هنگام سخنرانی رو به جمعیت و پشت به قبله بودند، با یک چرخش 45 درجه‌ای به طرف چپ جایگاه افتادند. اولین محافظ خودش را بالای سر آقا رساند. مسجد کوچک بود و همان یک محافظ، به تنهایی تلاش کرد که آقا را بیاورد بیرون.

    امام جماعت، متحیر وسط مسجد مانده بود. چشمش به یک ضبط صوت ‌افتاد که مثل یک کتاب، دو تکه شده بود. روی جداره‌ داخلی ضبط شکسته، با ماژیک قرمز نوشته بودند «عیدی گروه فرقان به جمهوری اسلامی«.
    بیرون از مسجد، در آغوش محافظ، لحظاتی به هوش آمدند. سرشان را آوردند بالا، اما زود سرشان افتاد. محافظ‌ها بلیزر سفید را انگار که ترمز نداشت، با سرعتی غیر قابل تصور می‌راندند.
    در مسیر بیمارستان، هر وقت به هوش می‌آمدند، زیر لب زمزمه‌ای می‌کردند؛ شهادتین می‌گفتند. لب‌ها و چشم‌ها تکان می‌خوردند؛ خیلی کم البته.

    در خیابان قزوین، خودرو به یک درمانگاه کوچک رسید. پنج نفر آدم با قیافه‌ خون‌آلود و اسلحه به دست، وارد درمانگاه شدند و آقا را روی دست این طرف و آن طرف ‌بردند.
    با آن صورت خون‌آلود، کسی امام جمعه‌ شهر را نشناخت. دکتری با گوشی، دکتری ضربان قلب را گرفت: «نمی‌شود کاری کرد.» محافظ‌ها با سرعت به سمت در خروجی رفتند. پرستاری که تازه از راه رسیده بود، پرسید: «ایشان کی هستند‌؟ دارند تمام می‌کنند» اسم آقای خامنه‌ای را که شنید، گفت: «ببریدشان بیمارستان؛ اما یک کپسول اکسیژن هم با خودتان ببرید».
    انگار کسی صدای آن پرستار را نشنید. کپسول را برداشت و خودش را به ماشین رساند. «آقا این کپسول لازمتان است.» کپسول اکسیژن و پایه‌ آهنی چرخدار را نمی‌شد برد توی ماشین. پایه‌های کپسول را تکیه دادند روی رکاب ماشین، پرستار هم نشست بالای سر آقا. در تمام راه، ماسک اکسیژن را روی صورت آقا نگه داشت و به همه دلداری ‌داد.

    یکی از محافظ‌ها پرسید:»حالا کجا برویم!؟» پرستار گفت: «بیمارستان بهارلو، پل جوادیه». ماشین انگار ترمز نداشت.
    محافظ بیسیم را برداشت. کُدشان «حافظِ هفت» بود. «مرکز 50- 50»؛ این رمزِ آماده‌باش بود، یعنی حافظ هفت مجروح شده. کسی که پشت دستگاه بود، بلند زد زیر گریه.
    محافظ یک‌دفعه توی بیسیم گفت: «با مجلس تماس بگیر.» اسم دکتر فیاض‌بخش و چند نفر دیگر از پزشک‌های مجلس را هم گفت؛ «منافی، زرگر، ... بگو بیایند بیمارستان بهارلو.».

    ماشین را از در عقب بیمارستان بردند توی محوطه‌. برانکارد آورند و آقا را رساندند پشت در اتاق عمل. دکتر محجوبی از همدان آمده بود بیمارستان بهارلو. تازه جراحیش‌ را تمام کرده بود. داشت دستش را می‌شست که از اتاق عمل خارج شود. آقا را که با آن وضع دید، گفت خیلی سریع دوباره اتاق عمل را آماده کنند.

    سمت راست بدن پر از ترکش بود و قطعات ضبط صوت. قسمتی از سینه کاملاً سوخته بود. دست راست از کار افتاده بود و ورم کرده بود. استخوان‌های کتف و سینه به راحتی دیده می‌شد. 37 واحد خون و فراورده‌های خونی به آقا زدند. این همه خون، واکنش‌های انعقادی را مختل ‌کرد. دو سه بار نبض افتاد. چند بار مجبور شدند پانسمان را باز کنند و دوباره رگ‌ها را مسدود کنند. کیسه‌ها‌ی خون را از هر دو دست و هر دو پا به بدن تزریق ‌می‌کردند، اما باز هم خون‌ریزی ادامه داشت.

    یک‌دفعه یکی از دکترها دست از کار کشید. دستکشش را درآورد و گفت: «دیگر تمام شد.» بی‌راه نمی‌گفت؛ فشار تقریباً صفر بود. یکی دیگر از دکترها به او تشر زد که چرا کشیدی کنار؟
    فشار کم‌کم بالا آمد و دوباره شروع کردند.

    دکتر منافی، همان‌ طور که می‌آمد بیمارستان بهارلو، تلفن زده بود که دکتر سهراب شیبانی، جراح عروق و دکتر ایرج فاضل هم بیایند. آقای بهشتی هم دکتر زرگر را خبر کرده بود.
    دکتر محجوبی که حال و روز دکتر زرگر را دید، گفت: «نگران نباش، من خون‌ریزی را بند آورده‌ام.»

    عمل تا آخر شب طول کشید، اما دیگر نمی‌شد درمان را آن‌جا ادامه داد. کنترل امنیتی بیمارستان بهارلو مشکل بود. تنها بیمارستانی هم که می‌شد بعد از عمل مراقبت‌های لازم را به عمل آورد، بیمارستان قلب بود. آن موقع رئیس بیمارستان قلب دکتر میلانی‌نیا بود. چند ماه بعد، نام همین بیمارستان را گذاشتند «بیمارستان قلب شهید رجایی.»
    هلی‌کوپتر خبر کردند. نمی‌توانستند بیمار را از میان ازدحام مردم نگران بیرون ببرند. محافظ پشت بی‌سیم گفته بود که قلب ایشان صدمه دیده؛ رادیو هم همین را اعلام کرده بود. مردم نگران بودند که نکند قلب ایشان از کار افتاده باشد، آمده بودند و می‌گفتند «قلب ما را بردارید و به ایشان بدهید.»
     
    با هزار ترفند، هلی‌کوپتر را وسط میدان بیمارستان نشاندند. تا برسند به بیمارستان قلب، خط مونیتور وضعیت نبض، دو بار ممتد شد.
    دکترها می‌گفتند آقا چند مرتبه تا مرز شهادت رفته‌ و برگشته. یک‌بار همان انفجار بمب بود، یک‌بار خون‌ریزی بسیار وسیع و غیر قابل کنترل بود، یک‌بار هم جمع شدن پروتئین‌ها در ریه و حالت خفگی. همه‌ این‌ها گذشت، اما بیمار تب و لرز شدیدی داشت. چند پتو می‌‌انداختند روی‌ آقا. گاهی حتی دکترها بغلشان می‌کردند تا لرز را کمتر کنند. معلوم نبود منشأ این تب‌ها کجاست؟ ضایعه‌ کوچکی هم در ریه دیده بودند.
    آقا لوله تنفس داشتند و نمی‌توانستند حرف بزنند. خودشان کاملاً حس کرده بودند که دست راستشان کار نمی‌کند. اولین چیزی که با دست چپ نوشتند، دوتا سؤال بود؛ «همراهان من چطورند؟» «مغز و زبان من کار خواهد کرد یا نه؟»

    دکتر باقی روی سطحی از پوست بدن کار می‌کرد که برای ترمیم و پیوند به قسمت‌های آسیب‌دیده برداشته بودند. زخم‌ها زیاد بودند. درد زخم‌ها خیلی زیاد بود، اما دکترها می‌گفتند تحمل‌ آقا زیادتر است. می‌گفتند «اصلاً مسکّن‌ها به حساب نمی‌آیند.»

    بحث دکترها این بود که بالاخره تکلیف این دست چه می‌شود؟ شکستگیش رو به بهبود بود، ولی هیچ‌ علامت حرکتی نداشت. چند نفر از جراحان و ارتوپدها بحث می‌کردند که دست قطع شود یا بماند.
    امام مرتب پیغام می‌دادند و از اطرافیان می‌پرسیدند که: «آقاسیدعلی چطورند؟» پیامشان ساعت دو بعد از ظهر پخش ‌شد. دکتر میلانی‌نیا رادیو را گذاشت بیخ گوش آقا. آن‌ موقع ایشان به هوش بودند؛ روح تازه‌ای انگار در وجودشان دمید، جان گرفتند.

    حالشان بهتر بود، اما هنوز قضیه‌ هفتاد و دو تن را نمی‌دانستند. از تلویزیون آمدند که گزارش تهیه کنند. یک ساعتی معطل شدند تا آقا به هوش آمد. پرسیدند حالتان چطور است؟ گفتند: «من بحمدالله حالم خیلی خوب است» و شعر رضوانی شیرازی را خطاب به امام خواندند:
    «بشکست اگر دل من به فدای چشم مستت سر خُمِّ می سلامت، شکند اگر سبویی»

    آقای هاشمی می‌گفت «اگر یک روز از حال آقا باخبر نباشم، احساس می‌کنم چیزی کم دارم.» برای همین مرتب از ایشان احوال‌پرسی می‌کرد. حاج احمدآقا هم همین‌طور؛ مرتب احوال می‌پرسیدند و روزانه به حضرت امام خبر می‌دادند.

    کم‌کم به اطرافیان فشار می‌آوردند که: «آقاجان من باید از وضع کشور اطلاع پیدا کنم. شما هم رادیو را از من گرفته‌اید، هم تلویزیون را.» دکترها بهانه می‌آوردند که امواج رادیویی، دستگاه‌های درمانی ما را به‌هم می‌ریزد و عملکردشان را مختل می‌کند!

    خیلی از چهره‌های انقلاب برای عیادت می‌آمدند، اما آقا مرتب از شهید بهشتی می‌پرسیدند: «چرا همه می‌آیند، اما ایشان نمی‌آید؟» شک کرده بودند که یک خبرهایی هست. دور و بری‌ها هم مانده بودند که چطور به ایشان بگویند. دکتر منافی گفت بهترین راه این است که بگوییم حاج احمدآقا و آقایان رجایی و باهنر و هاشمی رفسنجانی بیایند و کم‌کم ایشان را مطلع کنند. جمع شدند، اما باز هم نتوانستند بگویند. گفتند فقط یکی‌ دو نفر شهید شده‌اند.

    آقا از جمع آن شهیدها به دو نفر خیلی علاقه داشت؛ دکتر بهشتی و محمد منتظری. اولین کسی هم که به بیمارستان بهارلو آمده بود، محمد منتظری بود. آقا اول پرسیدند آقای بهشتی چطورند؟ گفتند یک‌ مقدار پاهایش مجروح شده است. آقایان که رفتند، ایشان رو کردند به دکتر میلانی‌نیا و پرسیدند شما از حال ایشان خبر داری؟ دکتر گفت: «بله، از وضعشان باخبرم.» پرسیدند: «مراقبت جدی از حال ایشان می‌شود؟ آن‌جا هم سر می‌زنید؟» بعد هم دکتر را سؤال‌پیچ کردند. دکتر میلانی‌نیا با بغض از اتاق زد بیرون. دوباره که آمد، آقا را دید که‌ بچه‌های همراه را جمع کرده‌اند و ازشان بازجویی می‌کنند. دکتر دست و رویش را شسته بود. نشست و یکی یکی اسم همه‌ شهدای حزب را به آقا گفت.

    شیرینی عیدی گروهک فرقان، به کام مردم نشست. هر وقت که در حزب جلسه بود، آقا آخرین نفری بود که از حزب می‌آمد بیرون.


                                         مکان سخنرانی مقام معظم رهبری در مسجد جامع ابوذر 6 تیر60 



                                                            جسم مجروح آقای خامنه ای بعد از ترور



                                            عمامه خونین مقام معظم رهبری در مسجد جامع ابوذر در 6 تیر 60



                                                     آمبولانسی که آقای خامنه ای را به بیمارستان انتقال داد



                                  تجمع مردم در بیمارستان بهار لو بعد از انتشار خبر مجروحیت مقام معظم رهبری



                                                       آقای خامنه ای که در بیمارستان بهار لو بستری هستند



                                                            عیادت شهید رجایی از مقام معظم رهبری



                                   سخنرانی آقای خامنه ای در بیمارستان بهارلو برای مردمی که آنجا جمع شده بودند



                                             اقامه نماز توسط مقام معظم رهبری بعد از حادثه 6 تیر 60


    نظرات دیگران ( )

  • 15رجب؛سالروز وفات مادرصبروایثار/ القاب حضرت زینب (ع) با معنی و ت
    نویسنده: جوانان ایران زمین شنبه 90/3/28 ساعت 10:0 صبح

    سالروز وفات عقیله بنی هاشم، حضرت زینب سلام الله علیها / طرح: علیرضا ذاکری
    ماه رجب الحرام که یکی از ماه‌های سرور و شادی مسلمانان و پیروان خاندان اهلبیت عصمت و طهارت(ع) است، نیمه این ماه یعنی ?? رجب، حزن و اندوه و مصیبتی را در تقویم اسلامی می‌بینیم که دلها را به یاد کربلا، کوفه و شام می‌اندازد؛ این روز سالروز وفات مادر صبر، بانوی ایثار و فداکاری و علمدار صبح حضرت زینب کبری(س) در سال ?? هجری است که عمر شریفش قریب به یکسال و نیم پس از عاشورا از نظر ظاهر خاموش شد، ولی سخنانش مسیر تاریخ را تغییر داد.

    * مولودی که اسمش در لوح محفوظ نوشته شده بود

    حضرت زینب کبرى علیها السلام در روز پنجم جمادى الاولى سال پنجم یا ششم هجرى قمرى در شهر مدینه منوّره متولّد شدند. در آن زمان که صدیقه کبری(س) به این گوهر دریای عصمت و طهارت باردار بود، پیامبر اکرم(ص) در مدینه حضور نداشتند و به سفری رهسپار بودند. هنگامی که وجود مقدس زینب کبری(س) متولد گشت، صدیقه طاهره(س) به امیرالمؤمنین(ع) فرمود که چون پدرم در سفر است و در مدینه حضور ندارد، شما این دختر را نام بگذارید. آن حضرت فرمود: من بر پدر شما سبقت نمی گیرم، صبر نما که به این زودی رسول خدا باز خواهد گشت و هر نامی که صلاح داند بر این کودک می نهد. بعد از سه روز که رسول خدا از سفر بازگشتند و همانگونه که رسم و سیره رسول اکرم(ص) بود، نخست، به منزل حضرت زهرا رفتند. علی(ع) خدمت آن حضرت عرض کرد: یا رسول الله! خداوند متعال دختری به دخترت عطا فرموده است، نامش را معین فرمایید. فرمود: اگر چه فرزندان فاطمه اولاد من می‌باشند، لکن امر ایشان با پروردگار عالم است و من منتظر وحی می‌باشم. در این حال جبرئیل نازل شد وعرض کرد: یا رسول الله! حق تو را سلام می‌رساند و می‌فرماید: نام این مولود را " زینب" بگذار، چراکه این را در لوح محفوظ نوشته‌ایم. رسول اکرم(ص) قنداقه آن مولود گرامی را طلبید و به سینه چسبانید، ببوسید و نامش را زینب نهاد و فرمود: به حاضرین و غایبین امت، وصیت می نمایم که حرمت این دختر را پاس بدارند. همانا که او به خدیجه کبری(س) شبیه است.

    * کنیه و القاب حضرت

    نام مبارک آن بزرگوار زینب، ام الحسن و ام کلثوم، ام عبدالله، ام الحسن، ام المصائب، ام الرزایا، ام النوائب، و... کنیه‌های این بانوی بزرگوار است و القاب مبارکش که بیش از ?? مورد ذکر شده عبارتند از: عالمه غیرمعلمه، فهیمه غیرمفهمه، کعبة الرزایا، نائبة الزهرا، نائبة الحسین، ملیکة النساء، عقیلة النساء، عدیلة الخامس من اهل الکساء، شریکة الشهداء، ناموس رواق العظمة کفیلة السجاد، سیدة العقایل، سرابیها، سلالة الولایة، سقیقة الحسن، عقیلة خدر الرسالة، ولیدة الفصاحة، رفیعة الولایة، البلیغة، الفصیحة، الکاملة، عابدة آل علی، صدیقة الصغری و...

    * ازدواج با عبدالله بن جعفر

    پس از شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام یگانه پناهگاه حضرت زینب، پدر بزرگوارش علی بن ابیطالب علیهماالسلام بود و در همین دوره بود که حضرت زینب ازدواج کرد. وقتی وی به سن بلوغ رسید، بزرگان قبایل برای ازدواج با این ستاره‌ی خاندان اهل بیت(ع) اعلام آمادگی می کردند. یکی از کسانی که به منزل حضرت رفت و آمد می‌کرد، عبدالله بن جعفر بود که حیا مانع او از ابراز کلامی در زمینه ازدواج می‌شد. بالاخره یک نفر از طرف او خدمت حضرت آمد و گفت: «یا امیرالمؤمنین! شما می‌دانید که رسول خدا به اولاد جعفر چقدر علاقه داشت و روزی نظر به آنها کرد و فرمود: دخترانمان برای پسرانمان و پسرانمان از آن دخترانمان هستند. بنابراین مناسب است زینب را به ازدواج عبدالله بن جعفر در آورید. و صداق او را صداق مادرش فاطمه(س) چهارصد و هشتاد درهم معین فرمایید. حضرت پذیرفت و ازدواج در سال هفدهم هجری سرگرفت و به زودی جعفر بر اثر دعای حضرت به مال زیادی دست یافت و به جواد بخشنده معروف شد.»

    * شرط ازدواج

    حضرت زینب با عبدالله شرط کرد که من به برادرم علاقه دارم و باید همه روزه به من اجازه دهی، حسین را زیارت کنم و حضرت علی علیه السلام نیز شرط کرد که هرگاه حسین علیه السلام اراده ی سفر کرد و زینب خواست همراهش باشد، عبدالله مانع نشود. نتیجه این ازدواج چهار فرزند پسر (علی، عون اکبر، محمد، عباس) و یک دختر به نام ام کلثوم بود. امیرمؤمنان هر روز به خانه دخترش سر می زد و هرگاه که زینب علیهاالسلام قصد زیارت قبر پیامبر را می کرد، امام حسن(ع) از یک طرف و امام حسین(ع) از طرف دیگر او می رفتند و امیرمؤمنان کسی را می فرستاد که چراغ‌های مسجد را خاموش کند تا کسی او را نبیند.

    * مهر برادر

    از همان کودکی علاقه‌ای عجیب به برادرش امام حسین(ع) داشت. چنان که زینب کوچک هنگامی که گریه می‌کرد، تنها در آغوش برادرش آرام می گرفت. این رفتار فاطمه زهرا(س) را شگفت زده کرده بود. به رسول خدا(ص) عرض کرد: پدر من از چنین رفتاری تعجب می کنم. این گونه محبت بیش از حدّ معمول است. زینب بدون دیدن حسین شکیبایی ندارد و اگر بوی حسین را نشنود، جان از تنش بیرون می رود. رسول خدا وقتی این حکایت را شنید، آه از سینه برکشید و اشک بر چهره‌اش روان شد و فرمود: ای نور چشم من این دختر با حسین(ع) به سفر کربلا خواهد رفت و رنج‌ها خواهد دید...

    * کرامات و استجابت دعا

    به غیر از انوار مقدسه چهارده معصوم(ع)، در میان خاندان رسالت و اهل بیت گرامى پیامبر اکرم ، افرادى هستند که در نزد خداوند متعال داراى رتبه و منزلت رفیع و والایى می‌باشند و توسل به ایشان، موجب گشایش مشکلات و معضلات امور دیگران است. حضرت زینب(س) نیز بانویى بزرگوار از این دودمان پاک است که توسل به آن حضرت براى حل مشکلات بزرگ بسیار تجربه شده است و کرامات بسیارى از آن بانوى گرامى نقل شده است. هر چند هزاران کرامت از این بانوی بزرگوار بروز کرده امّا فقط نمونه‌ای را نقل می‌کنیم. مرحوم ثقة الاسلام نوری از سیدمحمدباقر سلطان آبادی نقل می‌کند: «به چشم درد شدیدی در چشم چپ مبتلا شدم. هرچه درمان کردم، اثری نداشت، به سلطان آباد آمدم و نزد پزشکان رفتم. آن جا هم فایده‌ای نکرد و بر عکس مریضی ام شدید شد. بعضی از دکترها می گفتند قابل علاج نیست. برخی هم قول شش ماه بعد می‌دادند و من هر روز از روز قبل نالان تر می شدم تا این که سیاهی چشمم گرفته شد و دیگر نمی توانستم بخوابم. در آن اوقات یکی از دوستانم برای خداحافظی به دیدنم آمد. او می خواست به کربلا برود. من هم با او راهی شدم. در منزل اول درد چشم شدیدتر شد و همه، مرا شماتت می‌کردند مگر یک نفر. بالاخره، به منزل دوم رسیدیم درد شدیدتر از قبل شد و ورم چشمم افزونتر. تا اینکه نزدیک سحر آرامش پیدا شد. در عالم رؤیا عقیله بنی هاشم زینب کبری را دیدم که گوشه‌ی مقنعه‌اش را به چشمم می‌کشید. از خواب بیدار شدم و چشمم خوب شد. دوستانم باور نمی‌کردند، سوار شدیم، در بین راه درد و ناراحتی احساس نمی‌کردم. من که همیشه ناراحت و عاجز بودم، پیش خود گفتم: کاش بسته‌ی روی چشمم را باز می کردم. تا باز کردم، دیدم همه چیز را می بینم. صدا زدم که رفقا بیایید، همه آمدند و گفتند: کدام چشمت درد می‌کرد؟ گفتم: چشم چپم بود، هرچه نگاه کردند تفاوتی بین چشم چپ و راستم ندیدند.

    * علم و دانش

    بخشی از علم و دانش حضرت زینب(س) از نوع اکتساب نیست، بلکه همچو سایر اهل بیت علیهم السلام از منبع علوم غیبی است. از این روست که امام زین العابدین به وی «عالمه غیرمعلمه» لقب می دهد. آری، این بانوی بزرگوار چنان مقام علمی والایی داشت که یک سال پس از ورود امیرمؤمنان علیه السلام به کوفه زنان آن شهر از وی خواستند اجازه کسب فیض دهد و او در ایامی که در کوفه بود، مجلسی تشکیل داد و در خانه خود به زنان تفسیر قرآن درس می‌داد.

    * حضرت زینب(س)، اسوه صبر و ایثار

    اما حضرت زینب(س) با تمام خصائص و کمالات و مراتب معنوی و علمی و اخلاقی که داشتند وقتی اسم مبارک ایشان برده می‌شود ناخودآگاه صبر، استقامت، ایثار، عاشورا، کربلا، حسین(ع) و... را به ذهن تداعی می‌کند زندگی سراسر حادثه و مصیبت ایشان که با حادثه جانسوز کربلا گره خورده، تبیین کننده اهداف نهضت عظیم عاشورا و رسالت جدّ بزرگوار و امامان خویش است. زینب(س) پس از شهادت برادر عهده‌دار رسالتی بزرگ یعنی سرپرستی زنان و کودکان و از همه مهمتر رساندن پیام عاشورا به گوش مردمان فریب خورده و غافل از حق و باطل می‌شود.

    آن بانوی بزرگوار در شجاعت و شهامت، سخنوری و نطق، عقل و تدبیر و هدایت و رهبری هر آنچه را که از محضر پیامبر (ص) و علی و فاطمه و حسنین(ع) آموخته بود در مرحله عمل پیاده کرد و ذره‌ای ضعف از خود نشان نداد. پیروزی نهضت عظیم حسینی(ع) مرهون زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه زینب کبری(س) بوده و ویژگی‌های خاص این بانوی بزرگوار در اسارت، موجب شد که این نهضت جاوید و ماندگار مانده و به سرمنزل مقصود برسد و چه زیبا سروده شاعر: کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود، سِرّ نی در نینوا می‌ماند اگر زینب نبود.

    * وفات و مرقد حضرت

    حضرت زینب(س) پس از برادرش امام حسین(ع) مدت زیادی زندگی نکرد، اما در همین مدت کوتاه توانست مسیر تاریخ را تغییر دهد. ایشان در مدت حیات خود پس از عاشورا لحظه‌ای آرام ننشست و در امر پیام رسانی با زبان حال و زبان قال فعالیت داشت. در تاریخ وفات و مدفن حضرت زینب(س) اختلاف است. همانطور که در تاریخ ولادت و وفات برخی از ائمه هم اختلاف است. در هر حال به احتمال قوی آن حضرت در پانزدهم رجب سال ?? هجری رحلت نمود و به نقل از کتاب "اخبارالزینبیات" در مصر خانه مسلمة بن مخلد الانصاری دفن گردید. و عده کثیری از مورخین این خبر را قبول دارند و گروهی می‌گویند: زینب مدفون در شام، زینب صغری است؛ چنانچه روی سنگ قبرش ترسیم شده است و زینب کبری در مصر از دنیا رفت.

    پی نوشت:

    - زندگانی زینب کبری، شهید دستغیب

    - سیمای حضرت زینب(س)، محمدمهدی تاج لنگرودی

    - ویژگی‌های حضرت زینب(س)، ناصر باقری بید هندی

    - زینب(س) فروغ تابان کوثر، محمدمهدی اشتهاردی

    - زینب کبری(س) عقیله بنی هاشم، حسن الهی

     منبع: ایسنا

    القاب حضرت زینب (ع) با معنی و ترجمه آن ها

    آیة من آیات الله: نشانی از نشانه های خداوند.
     
    اخت الحسین: خواهر امام حسین (ع).
     
    ام کلثوم کبری: مادر کلثوم.
     
    امنیة الله: امانت دار الهی.
     
    باب حطة الخطایا: دروازه آمرزش گناهان.
     
    الباکیة: بانوی گریان.
     
    بطلة کربلاء: قهرمان کربلا.
     
    البطلة المجاهدة: قهرمان مبارز.
     
    بلیغة: سخنور توانا.
     
    حفرة علی و فاطمة: مرکز جمع آوری دوستی و محبت علی (علیه السلام) و فاطمه (سلام الله علیها).
     
    ربة خدر القدس: پرورنده پرده نشینان پاکی و تقدیس.
     
    ربیعة الفضل: پیش زاده فضیلت و برتری.
     
    رضیعة الوحی: کسی که از پستان وحی شیر مکیده است.
     
    رضیعة ثدی الولایة: کسی که از پستان ولایت شیر خورده.
     
    سر ابیها: راز پدرش علی علیه السلام.
     
    سلالة الولایة: فشرده و خلاصه و چکیده ولایت.
     
    سلیلة الزهراء: چکیده و خلاصه حضرت زهرا سلام الله علیها.
     
    سیدة العقائل: بانوی بانوان خردمند.
     
    شریکة الحسین: شریک برادرشان امام حسین (ع).
     
    شریکة الشهید: انباز شهید.
     
    شقیقة الحسن: دلسوز و غمخوار حضرت حسن علیه السلام.
     
    شقیقة الحسین: دلسوز امام حسین علیه السلام.
     
    شمسة قلادة الجلالة: خورشید منظومه بزرگواری و شکوه.
     
    صابرة محتسبة: پایداری کننده به حساب خداوند برای خداوند.
     
    صدیقة الصغری: راستگوی کوچک (در مقابل صدیقه کبری سلام الله علیها).
     
    عابدة آل علی: پارسای خاندان علی علیهم السلام.
     
    عالمة غیر معلمة: دانای نیاموخته.
     
    عدیلة الخامس من اهل الکساء: همتای پنجمین نفر از اهل کساء.
     
    عدیلة الحسین: همتای امام حسین (ع).
     
    عصمة الصغری: در برابر مادرشان عصمه الکبری.
     
    عظیمة بلواها: بانویی که امتحانش بس بزرگ بود.
     
    عقلیة القریش: بانوی خردمند از قریش.
     
    عقلیة الوحی: بانوی خردمند وحی.
     
    عقیلة الطالبیین: بانوی خردمند از خاندان حضرت ابوطالب (طالبیین).
     
    عقیلة النبوة: بانوی خردمند پیامبری.
     
    عقیلة النساء: خردمند بانوان.
     
    عقلیة بنی هاشم: خردمند بنی هاشم.
     
    عقیلة خدر الرسالة: خردمند پرده نشینان رسالت.
     
    فاضله کامله: با فضیلت کامل.
     
    الفاضلة: بانوی با فضیلت.
     
    فصیحة: سخنور.
     
    فهیمة غیر مفهمة: فهمیده بی آموزگار.
     
    قبلة البرایا: کعبه آفریده شدگان.
     
    قرة عین المرتضی: نور چشم حضرت علی علیه السلام.
     
    قرینة النوائب: همدم و همراه ناگواری ها.
     
    الکاملة: بانوی تام و کامل.
     
    کعبة الرزایا: قبله رنجها.
     
    کفیلة السجاد: سرپرست حضرت سجاد (ع).
     
    محدثه.
     
    المحبوبة المصطفی: مورد محبت و محبوب حضرت رسول صلی الله علیه و آله.
     
    المعصومة الصغری: پاک و مطهره کوچک (در مقابل صدیقه کبری سلام الله علیها).
     
    الموثقة: بانوی مورد اطمینان.
     
    مظلومة کربلاء: ستمدیده کربلا.
     
    مظلومة وحیدة: ستمدیده بی کس.
     
    ملیکة الدنیا: شهبانوی گیتی.
     
    ملیکة النشاتین: شهبانوی دو گیتی.
     
    نائبة الحسین: جانشین حضرت حسین علیه السلام.
     
    نائبة الزهراء: جانشین حضرت زهرا سلام الله علیها.
     
    ناموس الکبری: ناموس بزرگ.
     
    ناموس رواق العظمة: ناموس حریم عظمت و کبریایی.
     
    نجمة سماء النبالة: ستاره آسمان شرف و کرامت.
     
    ولیدة الفصاحة: زاده شیوا سخنی.
     
    ولیة الله العظمی: ولی بزرگ خدا.

    منبع: بوشهر نیوز

    نظرات دیگران ( )

  • 35 شاخص زن طراز انقلاب
    نویسنده: جوانان ایران زمین جمعه 90/3/20 ساعت 10:26 صبح

    35 شاخص زن طراز انقلاب که از سوی بسیج جامعه زنان تدوین شده است، اعلام شد.

    به گزارش خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا»، بسیج جامعه زنان 35 شاخص زن طراز انقلاب را تدوین و اعلام کرد که این 35 شاخص می‌تواند به عنوان منشوری در نظام آموزشی، تربیتی، حوزوی و حضور اجتماعی زنان در جامعه کاربرد داشته باشد.
    حافظ فطرت و اصالت
    -------------------------
    شما ببینید وقتی زن مسلمان بر‌می‌گردد به فطرت و اصل خود چه معجزه عظیمی درست می‌کند. آن‌گونه که در انقلاب و نظام اسلامی ما مشاهده ‌شده و امروز هم دارد مشاهده می‌شود. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با جمع کثیری از بانوان 24 آذر 1370)

    حرکت به سمت آرمان‌گرایی
    ----------------------------------
    آرمان‌گرایی در اسلام و گرایش به سمت قله‌ها، اوج‌ها و آرمان‌ها، یک چیز قطعی و حتمی است. زن مثل مرد و مثل همه خلایق باید در این سمت حرکت کند. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای فرهنگی و اجتماعی زنان 16 دی 1369)

    رشد گوهر انسانی و معنوی
    -----------------------------------
    باید گوهر انسانی در زن و مرد رشد پیدا کند؛ این یک مسئله ارزشی است. باید مسائل ارزشی اسلام در جامعه ما احیاء شود. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای فرهنگی و اجتماعی زنان 4 دی 1370)

    الگو بودن در جهان
    -----------------------
    زنان مسلمان ایرانی در دنیای امروز رسالتی عظیم بر عهده دارند و به عنوان الگوی زنان جهان باید پیام متعالی خود را در عرصه‌های مختلف بشری به گوش جهانیان برسانند. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با خواهران طلبه و فرهنگی قم 18 آذر 1374)

    مسئولیت‌پذیر و تکلیف‌مدار
    ---------------------------------
    زن و مرد دارای وظایف و مسئولیت‌های مشترک و اختصاصی هستند که باید به دقت شناخته و تبلیغ شود. زن، باری بر دوش همسر خود نیست و زن نباید مطابق الگوهای غربی و غیر اسلامی معرفی شود. (فرمایشات مقام معظم رهبری در اجتماع مدیران و کارکنان سازمان صدا و سیما در مسجد بلال 10 مرداد 1387)

    شرکت در میادین علمی، اجتماعی و سازندگی
    -----------------------------------------------------------
    ما معتقدیم که زنان در هر جامعه سالم بشری قادرند و باید فرصت پیدا کنند که در حد سهم خود تلاش و مسابقه خویش را در پیشرفت‌های علمی، اجتماعی، سازندگی و اداره این جهان به عهده بگیرند؛ از این جهت میان زن و مرد هیچ تفاوتی نیست. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با خواهران پزشک 26 دی 1368)

    مربی و پرورش‌دهنده انسان‌های والا
    ----------------------------------------------
    زن را به عنوان یک موجودی که می‌تواند مایه‌ای برای اصلاح جامعه با پرورش انسان‌های والا بشود، نگاه کنید تا معلوم شود که زن کیست و آزادی او چگونه است. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با جمع کثیری از بانوان کشور 26 آذر 1371)

    تبدیل‌کننده خانواده به جایگاه عروج معنوی
    ----------------------------------------------------
    ارزش زن به این است که بتواند محیط زندگی را برای خود و برای مرد و فرزندان، یک بهشت، یک مدرسه، یک محیط امن، ‌یک جایگاه عروج به معارف و مقامات معنوی تبدیل کند. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با بانوان هرمزگان 29 بهمن 1376)

    رفتار متناسب با خلقت و عواطف زن
    --------------------------------------------
    اساسی‌ترین کار زن، کاری است که با خلقت زنانه او، ‌با احساسات و عواطف به ودیعت نهاده الهی در وجود او همخوان و هماهنگ باشد. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با پرستاران 22 آبان 1370)

    خویشتن‌داری و دوری از تجملات
    -----------------------------------------
    زن مسلمانی که الگویش فاطمه زهرا (س) یا زینب کبری (س) باشد، در مقابل تجملات خویشتن‌دار است،‌ اگر زن به فکر تجملات و خوشگذرانی‌ها و هوس‌های زودگذر و تسلیم شدن به احساسات بی‌بنیاد و بی‌ریشه باشد، نمی‌تواند آن راه را برود. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با پرستاران 22 آبان 1370)

    تسلیم شدن به احساسات بی‌بنیاد و بی‌ریشه
    ------------------------------------------------------------
    زنان باید این وابستگی‌ها را که مثل تار عنکبوت، بر پای یک انسان رهروست، از خود دور کنند تا بتوانند راه متعالی را بروند، زن ایرانی در دوران جنگ همین کار را کرد. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با پرستاران 22 آبان 1370)

    بهره‌مند از علم، آگاهی و معرفت
    ----------------------------------------
    اما الگوی زن ایرانی در این راه، همان است که گفته شد؛ زینب (س) الگوی آنهاست، زینب (س) زنی نبود که از علم و معرفت بی‌بهره باشد، بالاترین علم‌ها و برترین معرفت‌ها در دست او بود. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با پرستاران 22 آبان 1370)

    تابع الگوهای برتر اسلامی همانند حضرت زهرا (س)
    -----------------------------------------------------------------
    زن مسلمان برای انجام تمامی وظایف مهمی که یک زن می‌تواند انجام دهد، باید از حضرت زینب (س) تعلیم بگیرد، به طهارت و تقوا که بزرگترین معنویت یک زن است؛ اهمیت دادن به ارزش‌های اصیل بیش از هر چیز دیگری در زندگی، توجه به علم و معرفت، انجام فعالیت‌های سیاسی و امدادرسانی به انسان‌ها و کیفیت دادن به محیط خانه و خانواده از ویژگی‌های حضرت زینب (س) محسوب می‌شود؛ زن مسلمان از درون خانواده تا درون جامعه و تا مسائل علمی، سیاسی و ارزش‌های اخلاقی و نیز نشان‌دادن جنبش‌های بزرگ انقلابی می‌تواند به زندگی آن حضرت تأسی جوید. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با خواهران در جشن میلاد کوثر 30 مهر 1376)

    تأثیر‌گذاری در دنیا
    ---------------------
    اگر جامعه اسلامی بتواند زنان را با الگوهای اسلامی تربیت کند یعنی الگوی زهرایی (س) و الگوی زینبی (س)؛ زنان بزرگ، زنان با عظمت زنانی که می‌توانند دنیا و تاریخی را تحت تأثیر خود قرار دهند، آن وقت زن به مقام حقیقی خود نایل آمده است. (فرمایشات مقام معظم رهبری در جمعی از بانوان در جشن میلاد کوثر 30 مهر 1376)

    آشنا به شیوه الگو پذیری
    -------------------------------
    از الگوی خودتان در مثلاً 1400 سال پیش توقع دارید که در کدام بخش مشابه وضع کنونی شما را داشته باشد، تا از آن بهره بگیرید. مثلاً فرض کنید می‌خواهید ببینید چگونه دانشگاه می‌رفته است؟ یا وقتی که مثلاً در مسائل سیاست جهانی فکر می‌کرده چگونه فکر می‌کرده است؟ این‌ها که نیست. یک خصوصیت اصلی در شخصیت هر انسانی هست، آنها را بایستی مشخص کنید و الگو را در آنها جستجو کنید. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با جوانان 7 اردیبهشت 1377)

    صبور در حوادث
    -------------------
    زنان ما باید بدانند که همین آگاهی،‌ معرفت، صبر و تحمل آنان ناشی از بینش اسلامی حضرت زینب (س) بود که توانست حادثه کربلا را این چنین بزرگ و ماندگار در تاریخ نگه دارد و دستاوردهای عظیم معنوی و تاریخی این حادثه را ماندگار سازد. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضاء دفتر مرکزی جامعه حضرت زینب (س) 28 بهمن 1366)

    حرکت زنانه
    ---------------
    عظمت زنی مثل بنت الهدی، از هیچ یک از مردان شجاع و بزرگ کمتر نیست. حرکت او، حرکتی زنانه بود، حرکت آن زن حرکتی مردانه است اما هر دو حرکت تکاملی و حاکی از عظمت شخصیت و درخشش جوهر و ذات این انسان است، این‌گونه زن‌هایی را باید تربیت کرد و پرورش داد. (فرمایشات مقام معظم رهبری در اجتماع خواهران جشن میلاد کوثر 30 مهر 1376)

    اسوه استقامت و حفظ خانواده
    ---------------------------------------
    اینجانب در مقابل عظمت، ایثار و فداکاری همسران جانبازان و همچنین اسرا، آزادگان و رزمندگان اسلام به لحاظ اسوه بودن در صبر و استقامت، حفظ و حراست از حریم امن خانه و خانواده و در برابر همسران و مادران فداکاری که فرزندان و همسران خود را تجهیز کرده و به میدان شهادت فرستادند، احساس تواضع می‌کنم. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار زنان مسلمان و انقلابی 17 آذر 1372)

    انتساب عملی به خاندان رسالت
    -----------------------------------------
    باید هر حرف و کلمه و هر اشاره‌ای در زندگی این بزرگوار، برای ما یک سرمشق باشد، به محبت دورادور و احساس محبت اکتفا نکنیم، ‌این احساس را در زندگی پیاده کنید. آنچه ما وظیفه داریم این است که خود را شایسته انتساب به آن خاندان کنیم. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار مداحان اهل بیت 17 دی 1349)

    پیش قدم در میدان جهاد و مبارزه
    -----------------------------------------
    زن مسلمان باید در راه فرزانگی، حلم و در راه خودسازی معنوی و اخلاقی تلاش کند، در میدان جهاد و مبارزه پیش قدم باشد. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با گروهی از بانوان کشور به مناسبت روز زن 24 آبان 1371)

    در محیط خانه، دل آرام مرد
    --------------------------------
    زن مسلمان باید در محیط خانه دل آرام مرد، شوهر و فرزندانش باشد. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با بانوان کشور 24 آبان 1371)

    مایه آرامش زندگی و آسایش محیط خانواده
    ------------------------------------------------------
    زن باید مایه آرامش زندگی و آسایش محیط خانواده باشد، در دامان پر مهر و پر عطوفت و با سخنان مهرآمیزش، ‌فرزندان سالمی را از لحاظ روانی تربیت کند،‌ انسان‌های بی عقده، خوش روحیه و سالم از لحاظ روحی و اعصاب در دامان او پرورش پیدا کنند، مردان و زنان و شخصیت‌های جامعه را به وجود بیاورند. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با بانوان کشور 24 آبان 1371)

    عفیف و متقی
    ------------------
    ارزش زن اسلامی و مسلمان را بدانید، زنی که در اختلاط و معاشرت با مرد قاطی نمی‌شود و خود را وسیله‌ای برای جلب چشم مرد نمی‌داند و خود را بالاتر از این می‌داند. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با زنان شهرهای تهران، اصفهان و تبریز 26 دی 1368)

    ایثارگر
    --------
    در جنگ تحمیلی اگر امثال همین مادر گرامی سه شهید و همسران شهیدان که من افتخار داشته‌ام با هزار نفر از اینها از نزدیک نشست و برخاست و گفت‌و‌گو کنم و خصوصیات آنها را مشاهده کنم، اگر آنها ایمان، صبر،‌ ایستادگی،‌ معرفت و ‌روشن بینی خود در قبال ضایعات جنگ و فداکاری‌های جوانان و مردان نشان نمی‌دادند،‌ جنگ پیروز نمی‌شد. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با زنان 30 شهریور 1379)

    نیمی از بار انقلاب را به دوش می‌کشد
    -------------------------------------------------
    زینت واقعی زن ایرانی است که بتواند نیمی از بار این انقلاب را به دوش کشد و این در صورتی است که به لحاظ اخلاقی، تقوی، پاکدامنی و حفظ امانت، ایمان و گذشت در راه خدا حق خود را ادا کند. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای انجمن اسلامی پرستاران و خواهران بسیج اول اسفند 1361)

    قانع
    ------
    مردم ما و خانواده ایرانی عادت به قناعت داشتند، لباس بزرگ‌ترها را زن خانه با سلیقه خود برای کوچک‌ترها و بچه‌ها درست می‌کرد و می‌دوخت و محتاج آن نبود که لباس دوخته شده آماده‌ای را که به سلیقه او و طبق ایمان و میل او به وجود نیامده و تولید شده بر تن کودک و فرزند خود بپوشاند. (فرمایشات مقام معظم رهبری در خطبه اول نماز جمعه 29 فروردین 1365)

    دارای ایمان آگاهانه در مبارزات
    -------------------------------------
    نباید فعالیت بانوانی را که خودشان مستقیماً وارد مبارزه می‌شوند، نادیده گرفت؛ آنچه زن ایرانی را به عنصری، انقلابی، سیاسی، آگاه و مبارز تبدیل کرده است، ایمان آگاهانه است، ‌زن‌ها در هیچ میدانی عقب نمانده‌اند. (سخنرانی در کنگره بین‌المللی زن در انقلاب جهانی اسلام 17بهمن 1366)

    حافظ خون و نگهدارنده علم شهید
    ------------------------------------------
    شما عزیزان (خانواده‌های عزیز، پدران، مادران، همسران و فرزندان) این افتخار را برای خودتان حفظ کنید که حافظ خون شهید، دنباله‌رو راه و نگهدارنده علم شهید باشید که همان علم و راه خدا، دین خدا و حفظ ارزش‌های الهی و اسلامی است. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده‌های شهدای نیروهای مسلح و جهاد سازندگی 6 مهر 1377)

    دوری از سنن و فرهنگ غربی
    -------------------------------------
    بانوان در نظام جمهوری اسلامی باید قدر عظمتی را که اسلام به آنها داده است، بدانند، دام مصرف‌زدگی را که سرمایه‌داران چپاولگر جهانی بر گردن زن امروز در دنیا تنیده‌اند، کاملاً بدرند و به ضد ارزش‌های فرهنگ غربی مانند برهنگی و معاشرت بی بند و بار با مردان که در کشورهای پیشرفته و غالب کشورهای عقب افتاده بر زندگی زنان حاکم است، ‌با چشم تحقیر و نفرت بنگرند و بدانند. (فرمایشات مقام معظم رهبری در چهلمین روز ارتحال امام خمینی (ره) 23 تیر 1368)

    دوری از تفاخر
    ------------------
    اینکه ما اینجا (ازدواج) را صحنه تفاخر قرار دهیم، غلط اندر غلط است؛ هم محیط ازدواج را آلوده به مادیّات می‌کند، هم این صحنه پاک و لطیف وجدانی را صحنه تفاخرها و تنافس‌ها و زیاده‌روی‌ها می‌کند. (بیانات مقام معظم رهبری در اجرای خطبه عقد ازدواج 20 تیر 1370)

    پیشتازی در میدان علم و فرهنگ
    -----------------------------------------
    زنان مسلمان ما باید بدانند که امروز حافظ سنگر ارزش‌های اسلامی در برابر وضع جاهلی دنیای غرب هستند و باید با پرورش اسلامی و پیشتاز شدن در میدان علم، ‌فرهنگ،‌ سیاست و اقتصاد از حصار مستحکم فرهنگ اسلامی محافظت کنند. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با پرستاران و اقشار مختلف مردم 22 آبان 1370)

    مشوق همسران در حمایت از انقلاب
    ---------------------------------------------
    شما هستید که فرزندان صالح را تربیت می‌کنید، شما هستید که همسران خودتان را برای ورود به میدان‌های خوب تشویق می‌کنید، بسیاری از زنان شوهران خودشان را بهشتی می‌کنند و آنها را از مشکلات دنیا و آخرت نجات می‌دهند. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان شرقی 27 شهریور 1375)

    سربازان خط مقدم انقلاب
    --------------------------------
    خانم‌‌ها سربازان خط مقدم انقلاب بودند و این به معنای واقعی کلمه است و من به عنوان یک مبالغه نمی‌گویم که در جریان انقلاب شاهد بودیم که زن در کشور ما سرباز خط مقدم انقلاب باشد اگر زن‌ها با انقلاب سازگار نبودند و این انقلاب را نمی‌پذیرفتند و به آن باور نداشتند مطمئناً این انقلاب واقع نمی‌شد.

    سازنده خانواده
    --------------------
    مرد و زن هر دو مشترکاً مأمورند که در ساختن و بنای خانواده کار کنند و با توجه به اهمیتی که اسلام به خانواده می‌دهد، اصلی‌ترین کار زن و مرد مسلمان که پایه و قوام زندگی‌شان بر آن استوار است، ساختن خانواده است و زن و مرد این وظیفه را مشترکاً بر دوش دارند. (مجله زن روز 13 اسفند 1363)

    آگاه به مسائل سیاسی
    -------------------------------
    من به سفرای عزیزان عرض می‌کنم که کوشش کنید همسرانتان و خانواده‌هایتان را در جریان مسائل سیاسی مهمی که برای شما مهم است، قرار بدهید تا آنها کاملاً در فضای کشور قرار بگیرند.
    انتهای پیام

    نظرات دیگران ( )

  • قبر حضرت فاطمه زهرا(س) کجاست؟
    نویسنده: جوانان ایران زمین شنبه 90/2/17 ساعت 9:47 صبح

    اگر چه جایگاه قبر و محل دفن حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برای ائمه اطهار آشکار است ولی برحسب حکم و اسراری که در کار بوده موظف به اظهار و افشاء آن نبوده اند مخصوصا که خود حضرت فاطمه(س ) در توصیه و سفارشات خود بر اخفاء محل دفن خود اصرار داشته است. ...

    حرم شریف نبوی در طول تاریخ تغییرات و اضافات بسیاری را حول هسته مرکزی خود شاهد بوده است .   محوطه حرم امروز به حدی توسعه یافته که گفته می شود برابر با مساحت مدینه النبی (ص) در زمان حیات آن حضرت است .
    در طرح توسعه حرم اغلب بناها و آثار و مفاخر اسلامی که متعلق به اهل بیت عصمت و طهارت بوده مانند بیوت ائمه که در کوچه ای به نام بنی هاشم در جوار حرم قرار داشتند ، از بین رفته و جای آنرا سنگهای مرمرین پوشانده است.
    هسته ی مرکزی و قطب حرم شریف نبوی مرقد منور آن حضرت است که گنبدی سبز بر فراز آن قرار دارد و در زمان حیات منزل آن حضرت بوده است و ابوبکر و عمر نیز در آن مدفون هستند.

    یکی از اماکنی که به احتمال حضرت زهرا (س) در آن مدفون هستند این محل است.
    تاریخ شهادت حضرت زهرا (س) به چند روایت در تاریخ ذکر شده است ولی روایت معروف سیزدهم جمادی الاولی و روایت صحیح تر سوم جمادی الثانی سال 11 هجری است که بنا بر قول اول 75 روز و بنا بر روایت دوم 95 روز بعد از رحلت رسول الله زندگی نموده است.

     اگر چه موضع قبر و محل دفن حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برای ائمه اطهار آشکار است ولی برحسب حکم و اسراری که در کار بوده موظف به اظهار و افشاء آن نبوده اند مخصوصا که خود حضرت فاطمه(س ) در توصیه و سفارشات خود بر اخفاء محل دفن خود اصرار داشته است.

     اما در عین حال اهل تحقیق از آن صرف نظر ننموده بلکه کنجکاوی بسیار داشته اند که بر محل دفن آن بزرگوار اطلاع حاصل نمایند؛ در نتیجه با قرائن و امارات به سه نقطه به عنوان محل دفن حضرت فاطمه زهرا دخت گرامی حضرت خاتم الانبیاء محمد مصطفی صلوات الله علیهما ظن قوی پیدا کرده اند.اول روضه رسول الله پدر حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها.دوم خانه خود حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها. سوم در بقیع که مدفن و موضع قبر آن حضرت از این سه نقطه خارج نیست .

     در کتاب مناقب "ابن شهر آشوب " آمده است : شیخ طوسی رحمةالله علیه گفته است قول صحیح تر در مورد قبر حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها این است که آن حضرت در خانه خودش یا در روضه پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم دفن شده است و مؤید و شاهد این قول حدیثی است که از حضرت رسول الله نقل گردیده که فرموده است بین قبر من و منبرم روضه و باغی است از باغهای بهشت.

    علامه مجلسی رحمةالله علیه در کتاب بحارالانوار از ابن بابویه نقل نموده که گفته نزد من به صحت رسیده که پیکر مطهر حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را در بیت خودش مدفون نمودند و بعد از آن که بنی امیه مسجد را توسعه دادند قبر فاطمه علیهاالسلام در مسجد واقع و جزء مسجد شد. صاحب کشف الغمه می نویسد: مشهور آن است که حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را در بقیع دفن کردند.

     اینکه جسد حضرت فاطمه زهرا (س) پاره تن حضرت محمد مصطفی علیها افضل التحیة والثناء در روضه منوره پدرش دفن گردیده است اصح و اصوب از تمام اقوال است و شاهد و موید این نظریه آن است که حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام در روضه پیغمبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلم بر حضرت فاطمه علیهاالسلام نماز خواند و سپس پیغمبر را مخاطب ساخت و فرمود سلام من و دخترت که در جوارت قرار گرفت بر تو باد یا رسول الله و این که دستی از قبر مبارک بیرون آمد و فاطمه را در برگرفت و مسلم است که آن دست مبارک پیغمبر پدر بزرگوار فاطمه زهرای اطهر بوده است .

     و نیز دارد که از حضرت مولانا علی بن محمد الهادی علیه الصلوة والسلام، به صورت کتبی سوال شده است. در این مورد سائل می پرسد: اگر صلاح می دانید محل بیت مادرتان حضرت فاطمه زهرا (س) را بفرمائید و خبر دهید.

    « أ هی فی طیبته او کما یقول الناس فی البقیع؟ فکتب هی مع جدی صلوات الله علیه و آله. »

     آیا محل دفن مادرتان در طیبه است یعنی در مدینه منوره یا همانطور که بین مردم مشهور است و می گویند در بقیع است؟ حضرت امام هادی علیه السلام در پاسخ مرقوم فرمود و نوشت آن حضرت با جدم رسول الله صلوات الله علیه و اله می باشد و این فرمایش حضرت تأیید و شاهد دیگری است بر این نظریه که بگوئیم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با پدر بزرگوارش حضرت رسول الله می باشد.

     در عین حال وظیفه ما شیعیان و محبان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها این است که در تمام اماکن نامبرده آن حضرت را زیارت نماییم و در مقام زیارت بگوییم:

     السلام علیک یا سیدة نساء العالمین

     السلام علیک یا والدة الحجج علی الناس اجمعین

      السلام علیک ایتهاالمظلومة الممنوعة حقها

      السلام علیک یا بنت رسول الله . السلام علیک یا بنت نبی الله

      السلام علیک یا بنت حبیب الله . السلام علیک یا بنت خلیل الله

     السلام علیک یا بنت صفی الله . السلام علیک یا بنت امین الله

     السلام علیک یا بنت خیر خلق الله . السلام علیک یا بنت افضل انبیاء الله و رسله و ملائکته

      السلام علیک یا بنت خیرالبریه. السلام علیک یا سیدة نساء العالمین من الاولین و الاخرین

     السلام علیک یا زوجة ولی الله و خیر خلقه بعد رسول الله

     السلام علیک یا ام الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنة

      السلام علیک یا ام المومنین. السلام علیک یا ایتها الصدیقة الشهیده

     السلام علیک ایتها الرضیة المرضیه

      السلام علیک ایتها الفاضلة الزکیه. السلام علیک ایتها الحوراء الانسیه

     السلام علیک ایتها التقیة النقیه. السلام علیک ایتها المحدثة العلیمه

      السلام علیک ایتها المعصومة المظلومه

     السلام علیک یا فاطمه بنت محمد رسول الله و رحمة الله و برکاته


    نظرات دیگران ( )

  • 18 راهکار سایبری علیه آل سعود و آل خلیفه
    نویسنده: جوانان ایران زمین سه شنبه 90/2/6 ساعت 9:2 صبح


    نویسنده وبلاگ "جهاد مجازی" نوشت:

    1- بحرین را دریابیم اردن خبری نیست! تا می توانید از مشایی و حرف های پیرامونش دوری کنید.

    1-حجاج را تجهیز کنیم: پرینت طرح های ضد آل سعود و ضد آل خلیفه ، پرینت شعار های عربی ، تشویق حجاج به حرکت های اعتراض آمیز در بیت الله ، پرینت مطالب ضد آل سعود و آل خلیفه به زبان عربی برای پخش بین حجاج سایر کشور ها

    3-تغییر آواتار یوزر های خود در وب سایت های وب ? به پرچم بحرین : فیس بوک ، فرند فید ، توییتر ، یوتیوب ، یاهو مسنجر و ...

    4-اضافه نمودن تگ های bahrain ، بحرین ، شهدا البحرین ، آل سعود ، آل یهود و هر تگی که به انتفاضه شیعیان بحرین مرتبط می شود در تگ های مطالب وبلاگ یا وب سایتمان

    5-هک وب سایت های آل سعود و آل خلیفه...آل سعود:sa. ، آل خلیفه:bh.

    6-اضافه نمودن کلماتی که به قیام شیعیان بحرین مرتبط می شود به سیستم های وب سایت ها و وبلاگ هایی که از استاندارد های urlwriting یا routing استفاده می کنند توسط برنامه نویسان این وب سایت ها یا وبلاگ ها، بعنوان نمونه:
    http://vjihad.parsiblog.com/Posts/???/ما+ضعیف+نیستیم+،+مظلومیم+بحرین+شیعه

    7-حملات کلیپی به سایت یوتیوب: آپلود فیلم و کلیپ در حمایت از مردم بحرین در سایت یوتیوب: لازم نیست حتما کلیپ بسازید با نرم افزار movie maker یک عکس از شهدای بحرین را با یک جمله در حد چند ثانیه با پسوند فیلم ذخیره و در یوتیوب آپلود کنید.

    8-ارسال فید های عربی ضد آل سعود و ضد آل خلیفه در سایت فرند فید برای یوزر های عرب زبان

    9-ایمیل وب سایت های دولتی آل سعود و آل خلیفه را که آدرس وب سایتشان در پست های قبلی همین بلاگ موجود است را جدا کنید و محتواهای مرتبط را برایشان ارسال کنید.

    10-وب سایت ها و وبلاگ های معروف ضد آل خلیفه و ضد آل سعود را لینک کنید

    11-تصاویر شهدای بحرین و تصاویر جنایات آل سعود را با تگ های مرتبط در وب سایت یا وبلاگتان قرار دهید

    12-در کد های وب سایت یا وبلاگ از تگ های meta استفاده کنید: <meta name="Keywords" content="کلمات مرتبط با قیام مردم بحرین" />

    13-تایتل های صفحه می توانند رنک مطالبتان را بالا ببرند <title>عنوان</title>

    14-تیتر های مطالبتان که در حمایت از مردم بحرین است را بجای تگ <b> در تگ <strong> قرار دهید

    15-برای تصاویرتان در حمیات از بحرین حتما تول تیپ (alt) قرار دهید

    16-موتور های جستجو بخصوص گوگل محتوای تکراری را در پاسخ های پایین تر قرار می دهند محتوای جدید بر ضد آل صعود تولید کنید.

    17-وب سایت های شخصی و شرکت هایی که از آل خلیفه حمایت می کنند را شناسایی و با گرفتن whois وب سایتشان ، اطلاعاتشان را برای شیعیان بحرین که می شناسید ارسال کنید.

    18-در فوروم بحرین عضو شوید و محتوای ضد آل سعود و آل خلیفه را در آن با یوزر های محتلف منتشر کنید. http://www.bahrainforums.com

    (اگر می خواهید برای این کار ها از دفتری که در آن فعالیت سایبری می کنید درخواست پول کنید یا برایش ساعت کاری رد کنید انجام ندهید).
    انتهای پیام


    نظرات دیگران ( )

    <      1   2   3   4   5   >>   >