سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----982650---
بازدید امروز: ----41-----
بازدید دیروز: ----320-----
جستجو:
از خرداد85 تاکنون - حرف های جوانی
  • لوگوی وبلاگ
    از خرداد85 تاکنون - حرف های جوانی

    پیوندهای روزانه
  • لینک دوستان من
    عاشق آسمونی
    وبلاگ گروهی فصل انتظار
    (( همیشه با تو ))
    ورود پسرا ممنوع
    آموزه
    دنیای جوانی
    مرکز دانلود رایگان آهنگ فیلم و کلیپ جالب دوربین مخفی
    همسفر مهتاب
    ای نام توبهترین سر آغاز
    دست نوشته های بی معرفت
    حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد
    آقاشیر
    روانشناسی آیناز
    کـــــلام نـــو
    .:: اســــوه هــــا ::.
    کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد !
    تکنولوژی کامپیوتر
    xXxرنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx
    بوی سیب BOUYE SIB
    سیاست
    پاک دیده
    آدمک ها
    آخوندها از مریخ نیامده اند!!!
    مدیر پارسی بلاگ
    پرسش مهر 8
    یا مهدی ادرکنی
    پیمان دانلود
    السلام علیک یا حبیبی یا رسول الله !
    هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره)
    خط بارون
    شور شیرین
    کلام دل
    مفرد مؤنث غائب
    قافله شهدا
    پیامبر اعظم
    دوستداران و منتقدان دکتراحمدی نژاد
    عطاری عطار
    نان ، عشق ، موتور هزار
    تخیّلات خزان‌زده یک برگ بید
    امیدزهرا omidezahra
    شاهد
    یارب کی آن صبا بوزد کز نسیم او گردد
    مهدیار دات بسیجی
    گل نرگس
    ولایت علیه السلام
    .:: مهدیاد ::.
    خانه اطلاعات
    علوم قرآنی
    ألا إنَّّ حِزبَ الله هُمُ الغالِبُون
    پوست کلف
    مشاوره و مقالات روانشناسی
    کجایید ای شهیدان خدایی

    تارنما
    نسیمی از بهشت ...
    موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین
    آریایی بیدارشو
    دسته کلید
    افشای سایت www.roozna.com/
    تا ریشه هست، جوانه باید زد...
    خلوت تنهایی
    عشقی
    شهید محمدهادی جاودانی (کمیل)
    ایران اسلام
    زیر آسمان خدا
    جوان ایرانی
    بهار سبز
    ..:: نـو ر و ز::..
    تالوگ
    دنیا به روایت یوسف
    ترنم باران
    کانون گفتمان قرآن
    یک امل مدرنیسم نشده
    یوسف گم گشته
    یاد ایام
    رادیوی نسل برتر
    به خود آییم و بخواهیم،‏که انسان باشیم...
    شمیم وصل
    دانستنیهای علمی ، تاریخ، ترفند ، دانلود
    اقالیم قبله
    رایحه عشق
    بچه دانشجو !
    حوزه نت
    منصوره معتمدی
    جامعه اسلامی دانشجویان
    مقاومت
    پایگاه آیت الله حائری شیرازی
    علمیران
    علمی
    شبکه المنار
    زن مسلمان
    دل نوشته ها

    ملیکا
    معصومین
    ادبیات
    در پیشگاه قرآن
    وفا لینک
    خاکریز
    دانش نامه ی آزاد
    پیامبر اعظم(ص)
    حوزه نت
    همه چی از موبایل
    جدیدترین اخبار روز دنیا
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
  • مطالب بایگانی شده
  • وضعیت من در یاهو
  • یا شریک القرآن
    نویسنده: جوانان ایران زمین سه شنبه 85/2/19 ساعت 5:10 عصر

    سوال شماو پاسخ استاد 1. خواندن‏امام زمان ،علیه‏السلام، با تعبیرزیباو گرانسنگ «شریک‏القرآن‏» برگرفته‏از سخنان ائمه معصومین، علیهم‏السلام، است. این تعبیر در چند زیارت معتبر خطاب به امام حسین و حضرت مهدى ،علیهماالسلام، وارد گردیده است:

    «السلام علیک یا امین‏الرحمان، السلام علیک یا شریک‏القرآن‏» (1)

    «السلام علیک یا صاحب‏الزمان، السلام علیک یا خلیفة الرحمان، السلام علیک یا شریک القرآن، السلام علیک یا قاطع البرهان‏» (2)



    ازطرفى چون تعبیر «شرکاءالقرآن‏» در زیارت مجموعه ائمه معصومین ، علیهم‏السلام، مورد استفاده قرار گرفته، یقینا مفرد آن «شریک‏القرآن‏» در مورد شخصیت ممتاز این سلسله، یعنى حضرت مهدى ،علیه‏السلام، صادق خواهد بود:

    «السلام علیک ائمة‏المؤمنین ... و عباد الرحمان‏و شرکاءالفرقان و منهج‏الایمان‏» (3)

    «السلام‏علیک ائمة المؤمنین و سادة المتقین ... و شرکاءالقرآن‏» (4)

    2. علاوه براین، اگر «شریک‏القرآن‏» بودن به معناى «همپا و همراه بودن با قرآن‏» باشد، کلام جاودانه پیامبر ،صلى‏الله علیه وآله، بر آن دلالت دارد که فرمود:

    «انى تارک فیکم‏الثقلین کتاب‏الله و عترتى ما ان تمسکتم بهما لن تظلوا ابدا» (5)

    «من کتاب خدا و خاندان خودم را به عنوان دو ودیعت گرانبها در بین شما باقى مى‏گذارم، تا زمانى که به آن دو چنگ‏زده باشید، هرگز گمراه نخواهید شد.»

    اگر عترت و خاندان معصوم پیامبر ، صلى‏الله‏علیه‏وآله، قرین قرآن و همراه و همپاى آن شمرده شده‏اند، به یقین در روزگار ما این عنوان در وجود شریف تنها باقیمانده آنان امام زمان ،علیه‏السلام، تجلى مى‏یابد.

    تنها اوست که در این دوران همیشه با قرآن و در کنار قرآن بوده و خواهد بود. اگر قرار باشد امت اسلام به حفظ امانتهاى پیامبر بزرگوار خویش پایبند باشند باید در ضمن تمسک به قرآن، همواره به ولاى شریک القرآن، حضرت مهدى ، علیه‏السلام، نیز متمسک باشند.

    3. اگر «شریک‏القرآن‏» بودن امام ، علیه‏السلام،درتلازم‏با«شریک‏الامام‏» بودن قرآن قرار گیرد و مشارکت هر دو را در ابعاد مختلفه اعجاز و هدایت‏برساند، باز هم همان سخن پیشین پیامبر ،صلى‏الله علیه وآله، بر آن دلالت دارد که فرمود:

    «تا زمانى که به هر دو ودیعت چنگ زده باشید، هرگز گمراه نخواهید شد.»

    تمسک به قرآن در کنار تمسک به امام زمان ،علیه‏السلام، است که اثربخش و حیات‏آفرین است، چنانکه تمسک به امام زمان ،علیه‏السلام، درکنار تمسک به قرآن است که از ضلالت و سرگشتگى باز مى‏دارد.

    قرآن و امام ،علیه‏السلام، اگر هر دو با هم در زندگى فرد یا ساختار جامعه‏اى مورد توجه و اقتدا قرار گرفتند، هدایت آن فرد یا جامعه تضمین شده خواهد بود، چنانکه امام و قرآن اگر هر دو با هم مورد بى‏توجهى‏و غفلت واقع شدند، ضلالت و سقوط آن‏فرد وجامعه قطعى خواهد بود.

    حال اگر امام بدون قرآن، یا قرآن بدون امام ،علیه‏السلام، در حیات فرد یا جامعه‏اى مطرح گردید، نقش هدایتى هر دو عقیم خواهد ماند و دیگر رشد و حرکت و پویایى را به ارمغان نخواهند آورد.

    مثال چنین شراکتى را در مشارکت آب و آفتاب براى رشد گیاه مى‏توان جست، گیاه با بهره‏گیرى از آب و آفتاب است که رشد مى‏کند و به برگ و بار مى‏نشیند. اگر آب بدون آفتاب به گیاه برسد، قدرى قد مى‏کشد اما بزودى به زردى مى‏گراید و پژمرده و پلاسیده از رشد طبیعى خود باز مى‏ماند، چنانکه اگر آفتاب بدون آب نصیب گیاهى شود، بزودى همه بافتهایش خواهد سوخت و جز ساقه و شاخه‏هایى خشک از آن باقى نخواهد ماند.

    با توجه به همین مشارکت طرفینى بین «قرآن و امام‏» است که مى‏توان گفت در منطق پیامبر ،صلى‏الله علیه وآله، که منطبق بر وحى است - قرآنى که شریک امام معصوم نباشد، قرائت مى‏شود، قرآن هست، اما «معجزه جاودانه اسلام‏» نیست. کتاب هست، نسخه وحى الهى هست، اما «کتاب هدایت‏» و «یگانه قانون سعادت‏» نیست و نیز امامى که شریک قرآن نباشد، امامت مى‏کند، اما «امام معصوم‏» نیست.

    راهنما و پیشوا هست، امام «خورشید هدایت‏» و «یگانه پیشواى راه نجات‏» نیست. در همین راستاست که پیامبر ،صلى‏الله علیه وآله، مى‏فرماید:

    «على مع‏القرآن و القرآن مع على‏» (6)

    «على ،علیه‏السلام، با قرآن است و قرآن با على ،علیه‏السلام‏»و اگر بپذیریم که على ،علیه‏السلام، و حضرت مهدى ، علیه‏السلام، به عنوان آغازگر و پایان‏بخش سلسله وصایت و امامت هر دو یک نورند و دو جلوه یک حقیقت ناب به شمار مى‏آیند، مى‏توان سخن پیامبر ،صلى‏الله علیه وآله، را عمومیت داد و گفت:

    «مهدى ،علیه‏السلام،با قرآن است و قرآن با مهدى ،علیه‏السلام‏»

    که این بیانى دیگر از همان تعبیر شریف و شگفت «شریک‏القرآن‏» بودن امان زمان ،علیه‏السلام، است.

    4. اگر «شریک‏القرآن‏» بودن، ناظر به نقش امام زمان ،علیه‏السلام، در استمرار و ادامه حیات قرآن باشد، باز هم شواهدى در روایات و زیارات وجود دارد، که از آن جمله است:

    «اللهم جدد به ماامتحى من دینک و احى به ما بدل من کتابک‏» (7)

    خدایا آنچه از دینت‏به نابودى گراییده، به وسیله او تجدید فرما و آنچه از کتابت دگرگونى و تبدیل پذیرفته به وسیله او احیا کن.

    «... و احى بولیک القرآن‏» (8)

    و قرآن را به ولى خویش - امام زمان ،علیه‏السلام حیاتى دوباره بخش.

    «و احى به میت الکتاب والسنة‏» (9)

    خداوندا! امام زمان ،علیه‏السلام، را احیاگر قرآن و سنت پیامبر ،صلى الله‏علیه‏وآله، قرار ده.

    با توجه به اینکه این زیارتها و دعاها برگرفته از کلام معصومین، علیهم‏السلام، و حتى برخى از آنها وارد شده از ناحیه مقدسه خود امام زمان ،علیه‏السلام، است، نشانگر نقش قطعى آن بزرگوار در حیات قرآن و آثار حیات‏بخش آن است، که خود مى‏تواند جلوه‏اى دیگر از «شریک‏القرآن‏» بودن به شمار آید.

    5- تعابیرى دیگر همچون:

    «الناطق عن‏القرآن‏» (10)

    کسى که از قرآن و بر پایه قرآن سخن مى‏گوید.

    «تالى کتاب‏الله و ترجمانه‏» (11)

    تلاوت کننده و بیان‏کننده معارف قرآن.

    «ملقن احکام القرآن‏» (12)

    تلقین و تعلیم‏دهنده احکام قرآن.

    «اولى‏الناس بکتاب‏الله‏» (13)

    شایسته‏ترین و سزاوارترین مردم به کتاب خدا.

    «الحاکم بین اهل القرآن‏بالقرآن‏» (14)

    کسى که بین اسلامیان که اهل قرآن‏اند بر اساس قرآن حکومت مى‏کند.

    «القائم بکتاب جدید» (15)

    کسى که قیامش بر پایه قرآنى تازه و تجدید شده صورت مى‏گیرد.

    که همگى آنها در ضمن روایات و زیاراتى مخصوص امام زمان، علیه‏السلام، وارد شده‏اند، بیانگر کیفیت عملکرد قرآنى امام زمان ، علیه‏السلام، و جلوه‏هاى گوناگون قرآن در سیرت و سنت آن بزرگوار هستند و از طرفى تلاوت و ترجمه و تعلیم قرآن و حاکمیت و پیاده شدن آن در زندگى انسانها را وابسته به امام زمان ،علیه‏السلام، مى‏شمارند.

    دقت در اینگونه تعابیر نیز مى‏تواند در راستاى فهم «شریک‏القرآن‏» بودن امام زمان ،علیه‏السلام، به گونه‏اى دیگر ما را یارى دهد.

    پى‏نوشتها :

    1. مجلسى، محمدباقر، بحار، ج‏97، ص‏336، چاپ بیروت.

    2. قمى، شیخ عباس، مفاتیح‏الجنان، جامع‏الزیارت.

    3. مجلسى، محمدباقر، همان، ص‏207.

    4. همان، ج‏99، ص‏163.

    5. کنزالعمال، ج 1، ص 44; مسند احمدبن حنبل، ج 5، صص‏89 و 182.

    6. ینابیع‏المودة، ص 90.

    7. صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانى

    8. قمى، شیخ عباس، همان، زیارت امام زمان، علیه‏السلام.

    9. همان‏جا.

    10. همان‏جا.

    11. همان، زیارت آل یس.

    12. همان، زیارت امام زمان ،علیه‏السلام.

    13. مجلسى، محمدباقر، همان، ج 52، ص‏341.

    14. همان، ص 351.

    15. همان، ص 354.

    منبع:موعود


    نظرات دیگران ( ) حرف های جوانی

  • روش صحیح مطالعه و یادگیری
    نویسنده: جوانان ایران زمین سه شنبه 85/2/19 ساعت 4:57 عصر

    یکی از شرایط اساسی مطالعه ، تمرکز حواس است . معمولاً دانش آموزان ، والدین یا معلمین از عدم تمرکز حواس شاگردان شکوه می کنند و همین امر باعث ایجاد افت تحصیلی در بین دانش آموزان ایرانی شده است . پس بر آن شدیم تا مطالبی چند جهت رفع این مسئله ارائه دهیم :

    1-  دانش آموز باید قبل از ورود معلم به کلاس ، آمادگی روانی و عصبی داشته باشد ، در غیر این صورت در تمرکز حواس خلل ایجاد می گردد .

    2-  پنج دقیقه قبل از شروع درس ، دانش آموز باید ساکت و آرام باشد تا تمرکز لازم به وجود آید .

    3-  والدین و اولیاء مدرسه باید مدرسه و منزل را برای دانش آموز به صورت محیطی خوش آیند ، آرام بخش و شادی آفرین در آورند .

    شیوه های مطالعه

    از شیوه های مطالعه علمی که بسیاری از صاحب نظران به آن معتقد می باشند عبارتست از :

    الف – پیش خوانی و پس خوانی : یعنی دانش آموز همیشه یک درس از معلم جلوتر باشد تا آمادگی ذهنی برای فراگیری درس ایجاد گردد و بعد از فراگیری هر درس توسط معلم یک بار دیگر آن را مطالعه کند .

    ب – سوال کردن : باید درس را به شیوه سئوالی مطرح کرد و پرسش ها را از خود پرسید .

    ج – خط کشیدن زیر مطالب مهم : قابل ذکر است که نباید خط کشیدنها بیش از ده درصد مطالب هر درس باشد .

    د – تکرار مطالب مهم : باید بعد از مطالعه درس ، مطالب مهم را از حفظ تکرار کرد .

    مقدمات مطالعه

    1-   برای مطالعه ، فقط یک مکان انتخاب شود و آن مکان تغییر نکند .

    2-   در محیط مطالعه عواملی که باعث پرت شدن حواس می شود ، نباشد . مثلاً کتاب غیر درسی ، روزنامه ، عکس و ... .

    3-   محیط مطالعه آرام باشد .

    4-   در حین خستگی مطالعه نکنید .

    بهداشت مطالعه

    1-  هوا و نور : کیفیت هوای تنفسی هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است . تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد ، کار درستی نیست .

    2-  جهت تابش نور : نور باید از سمت چپ ، بالا و با زاویه تقریبی 45 درجه به کتاب و کاغذ بتابد . زیرا اگر از سمت راست بتابد ، خصوصاً هنگام نگارش ، باعث ایجاد سایه دست بر روی کاغذ می شود که در دید اشکال ایجاد کرده و در نتیجه باعث خستگی چشم می شود .

    3-  استفاده از نور غیر مستقیم : بهترین نور برای مطالعه و کار ، روشنایی معمولی اتاق است که در هوای روشن به وسیله نور غیر مستقیم ایجاد شده باشد  .

    4-  فاصله مناسب چشمها با کتاب یا کاغذ : یک چشم سالم از فاصله 30 سانتی متری می تواند حروف کتاب را تشخیص دهد . اگر از این فاصله قادر به خواندن نیستید به پزشک مراجعه نمائید .

    5-  نوع مرکب یا خودکار : بهترین رنگها ، رنگ آبی و مشکی است که فشار کمتری به چشم وارد می کند و مانع خستگی می شود . رنگهای قرمز ، سبز و ... دید را مشکل و باعث خستگی چشم می شوند .

    6-  استراحت متناوب چشمها : برای هر ساعت مطالعه یک ربع تا بیست دقیقه استراحت مفید لازم است . این استراحت نه تنها برای چشم بلکه برای مغز هم فرصت مناسبی است که یادگیری خود را مرور کند . در زمان استراحت باید به فاصله دور و بدون توجه و دقت نگاه کرد ، این کار باعث تنوع و تمدد اعصاب نیز می شود .

    7-  یکنواخت بودن نور محیط : نورهای محیط خصوصا اگر در زاویه دید چشمهای شما هستند باید یکنواخت باشد . یکی از معایب استفاده از چراغ مطالعه این است که تمرکز نور به سطح کتاب و تاریکی نسبی محیط اطراف باعث خستگی زودرس چشمها می شود .

    8-  وضع نشستن به هنگام مطالعه : وضع نشستن برای افرادی که زیاد مطالعه می کنند بسیار مهم است . نباید به صورت خمیده و یا در طرفین مطالعه نمود ، چون به تدریج باعث تغییر ستون فقرات می گردد ؛ ستون فقرات به هنگام مطالعه باید راست باشد ، باید ضمن مطالعه و در وقتهای استراحت چشمها و وضع نشستن خود را تغییر داده ، مختصری حرکت نمایید تا از رکود خون در پاها جلوگیری شود . مطالعه در حال دراز کشیدن برای چشم مناسب نیست چراکه روشنایی کتاب تامین نمی شود و خستگی زودتر فرا می رسد همچنین مطالعه در وسط روز رو به شمال مناسب نیست زیرا نور بیشتر یا کمتر از حد طبیعی به چشمها می رسد .

    9-  مطالعه موقع حرکت : مطالعه هنگام راه رفتن به علت تکان ، حرکت و تغییر دائمی فاصله چشمها تا کتاب باعث خستگی و ضعف چشمها می شود .

    10- نور لامپهای مهتابی : به علت داشتن نوسان ، چندان مناسب نیست و بهتر است به جای استفاده از یک منبع نوری از چند چراغ استفاده نمود . نور نباید نوسان داشته باشد تا روشنایی محل مطالعه یکسان بماند .

    11- تعیین اوقات و برنامه منظم برای مطالعه : اگر مطالعه در ساعات معینی از شبانه روز انجام گیرد ، آمادگی ذهنی و بدنی به هنگام مطالعه را می کاهد ، مگر اینکه زمان مطالعه کوتاه مدت باشد .

    12- صرف غذا و مطالعه : بلافاصله پس از صرف غذا نباید مطالعه نمود ، زیرا به علت شروع فعالیت دستگاه گوارش پس از خوردن غذا و هجوم خون به معده و احشاء داخلی ، از میزان جریان خون در مغز کاسته می شود و آمادگی برای مطالعه کاهش می یابد .

    13- تنفس هنگام مطالعه : انجام حرکات تنفسی متناسب در مطالعه بسیار مهم است . تنفس اگر نامنظم باشد ، به تدریج باعث کاهش اکسیژن خون و ایجاد حالت خواب آلودگی می شود و در نتیجه از آمادگی ذهنی برای مطالعه می کاهد .

    14- آرامش فکری : در هنگام مطالعه باید از اشتغالات ذهنی و عصبانیت جلوگیری نمود . اضطراب و ناراحتی باعث از بین رفتن تمرکز حواس می شود و حافظه کسانی که دارای اضطراب و عصبانیت هستند ، به طور محسوسی از افراد عادی کمتر است .

    15- ورزش و مطالعه : یکی از مشکلات اساسی در مطالعات طولانی اختلال در جریان خون است . افرادی که ساعت زیادی در شبانه روز به مطالعه می پردازند باید فعالیت و حرکات عضلانی کافی داشته باشند . چرا که در افراد پرمطالعه ، خون بیش از همه جا ، در مغز و کاسه سر گردش کرده و اختلالاتی در گردش خونشان به وجود می آید .     

    تبیان

     


    نظرات دیگران ( ) حرف های جوانی

  • عکس روز
    نویسنده: جوانان ایران زمین سه شنبه 85/2/19 ساعت 4:0 عصر

     

    نظرات دیگران ( ) حرف های جوانی

  • دستور رئیس جمهور برای ورود زنان به استادیوم لغو شد
    نویسنده: جوانان ایران زمین دوشنبه 85/2/18 ساعت 4:9 عصر

    رییس جمهور ،دستور  ورود زنان به استادیوم را پس گرفت

    پس از مخالفت شدید مراجع تقلید با دستور احمدی نژاد مبنی بر آزادی ورود زنان به استادیوم های ورزشی برای تماشای مسابقات فوتبال،سخنگوی دولت امروز از تجدید نظر رئیس جهمور درباره این دستور خبر داد.

    غلامحسین الهام ،افزود: رییس جمهور به خاطر احترام به نظر مراجع عظام تقلید، در دستور خود تجدید نظر می‌کند.
    آفتاب


    نظرات دیگران ( ) حرف های جوانی

  • یک زن 15 شوهر
    نویسنده: جوانان ایران زمین دوشنبه 85/2/18 ساعت 3:34 عصر

    کایل مک کنل، زن 46 ساله آمریکایی به جرم ازدواج هم زمان با 15 مرد و بالا کشیدن دارایی شوهرانش از سوی لیس دترویت دستگیر شد.چندی پیش مردی جوان به نام داگلاس رایس به پلیس دترویت اعلام کرد در پی ازدواج بازنی به نام کایل، او تمامی موجودی‌اش را از حساب بانکی بیرون کشیده وگریخته است.
    سپس افسران تجسس به ردیابی پرداختند و طی تحقیقات فاش شد زن عاشق‌نما همزمان با 14 مرد دیگر ازدواج و همه آنان را به یک شیوه سرکیسه کرده است. کایل با شناسایی مردان تنها و پولدار از طریق اینترنت آنان را اغفال می‌کرد و بعد از ازدواج ...
    توبین – دادستان دترویت – می‌گوید: طی 12 سال خدمتم این نخستین بار است که می‌بینم که یک زن، 15 مرد را به روز سیاه نشانده، در واقع کایل هنرپیشه‌ای تمام عیار است.
    این گزارش می‌افزاید: زن شیاد، سرانجام به دنبال عملیات ضربتی پلیس دترویت دستگیر و دیروز علاوه بر زندان به برگرداندن پول‌های مالباختگان محکوم شد.

    ایسکانیوز

    نظرات دیگران ( ) حرف های جوانی

    <   <<   21   22      >