سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----982437---
بازدید امروز: ----148-----
بازدید دیروز: ----23-----
جستجو:
متی ترانا و نراک یا اباصالح المهدی(عج) - حرف های جوانی
  • لوگوی وبلاگ
    متی ترانا و نراک یا اباصالح المهدی(عج) - حرف های جوانی

    پیوندهای روزانه
  • لینک دوستان من
    عاشق آسمونی
    وبلاگ گروهی فصل انتظار
    (( همیشه با تو ))
    ورود پسرا ممنوع
    آموزه
    دنیای جوانی
    مرکز دانلود رایگان آهنگ فیلم و کلیپ جالب دوربین مخفی
    همسفر مهتاب
    ای نام توبهترین سر آغاز
    دست نوشته های بی معرفت
    حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد
    آقاشیر
    روانشناسی آیناز
    کـــــلام نـــو
    .:: اســــوه هــــا ::.
    کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد !
    تکنولوژی کامپیوتر
    xXxرنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx
    بوی سیب BOUYE SIB
    سیاست
    پاک دیده
    آدمک ها
    آخوندها از مریخ نیامده اند!!!
    مدیر پارسی بلاگ
    پرسش مهر 8
    یا مهدی ادرکنی
    پیمان دانلود
    السلام علیک یا حبیبی یا رسول الله !
    هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره)
    خط بارون
    شور شیرین
    کلام دل
    مفرد مؤنث غائب
    قافله شهدا
    پیامبر اعظم
    دوستداران و منتقدان دکتراحمدی نژاد
    عطاری عطار
    نان ، عشق ، موتور هزار
    تخیّلات خزان‌زده یک برگ بید
    امیدزهرا omidezahra
    شاهد
    یارب کی آن صبا بوزد کز نسیم او گردد
    مهدیار دات بسیجی
    گل نرگس
    ولایت علیه السلام
    .:: مهدیاد ::.
    خانه اطلاعات
    علوم قرآنی
    ألا إنَّّ حِزبَ الله هُمُ الغالِبُون
    پوست کلف
    مشاوره و مقالات روانشناسی
    کجایید ای شهیدان خدایی

    تارنما
    نسیمی از بهشت ...
    موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین
    آریایی بیدارشو
    دسته کلید
    افشای سایت www.roozna.com/
    تا ریشه هست، جوانه باید زد...
    خلوت تنهایی
    عشقی
    شهید محمدهادی جاودانی (کمیل)
    ایران اسلام
    زیر آسمان خدا
    جوان ایرانی
    بهار سبز
    ..:: نـو ر و ز::..
    تالوگ
    دنیا به روایت یوسف
    ترنم باران
    کانون گفتمان قرآن
    یک امل مدرنیسم نشده
    یوسف گم گشته
    یاد ایام
    رادیوی نسل برتر
    به خود آییم و بخواهیم،‏که انسان باشیم...
    شمیم وصل
    دانستنیهای علمی ، تاریخ، ترفند ، دانلود
    اقالیم قبله
    رایحه عشق
    بچه دانشجو !
    حوزه نت
    منصوره معتمدی
    جامعه اسلامی دانشجویان
    مقاومت
    پایگاه آیت الله حائری شیرازی
    علمیران
    علمی
    شبکه المنار
    زن مسلمان
    دل نوشته ها

    ملیکا
    معصومین
    ادبیات
    در پیشگاه قرآن
    وفا لینک
    خاکریز
    دانش نامه ی آزاد
    پیامبر اعظم(ص)
    حوزه نت
    همه چی از موبایل
    جدیدترین اخبار روز دنیا
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
  • مطالب بایگانی شده
  • وضعیت من در یاهو
  • متی ترانا و نراک یا اباصالح المهدی(عج)
    نویسنده: جوانان ایران زمین شنبه 87/5/26 ساعت 8:9 عصر


    گفته بودم چو بیایی غم دل با تو بگویم – چه بگویم که غم از دل برود چون تو بیایی،جمعه ها یکی از پس دیگری می آیند و می روند اما ما هنوز با چشمانی اشکبار چشم انتظار ظهور تو هستیم،هر روز دعای عهد می خوانیم،هر لحظه دعای فرجت می خوانیم ، شاید که آمدی ، خدا کند که بیایی و شاید لیاقت و استعداد انقلاب تو را نداشته باشیم چرا که انقلاب تو به دست مردم و مربوط به مردم است .
     
    اگر شیعه توانسته بماند وسرانجام می تواند جهان را مسخّر کند، برای انتظار فرج است//منتظر فرج، و مجاهد فی سبیل الله مثل کسی است که در خون غوطه ور است
    مهدی جان، آنچه خوبان دارند تو تنها داری و این شاید از آن جهت است که جدت رسول خدا فرمودند: شب معراج دوازده نور در ساق عرش دیدم و نور دوازدهمی مثل ماه در میان ستارگان بود.
    ای قلم از وصف تو ناتوان ، زبان در مدح و ثنای تو الکن، کی شود که عدالت تو سرتاسر جهان را فرا گیرد ، یا ابا صالح المهدی(عج) بیا که جهانی در انتظار عدالت تو است.
    حکیمه خاتون دختر حضرت جواد می گوید: روز چهاردهم شعبان خدمت حضرت عسکری بودم. حضرت فرمودند: امشب را پیش ما باش که خداوند فرزندی به ما عنایت می کند. چون اثر حمل در نرگس ندیدم، تعجب کردم شب را خدمت آن بزرگوار بودم. آخر شب از خواب بلند شدم و با نرجس نماز شب خواندیم. نزدیک طلوع فجر در دل گفتم چه شد آنچه حضرت فرمودند؟ حضرت عسکری از اتاق دیگری فرمودند: عمه جان وعده خداوند نزدیک است. طولی نکشید که لرزه ای به اندام نرگس افتاد و من او را در بغل گرفتم. آثار وضع حمل در او پیدا شد و پاره‌ ماهی به دنیا آمد که به سجده رفت و انگشت سبابه‌ خود را رو به آسمان بلند کرد و شهادتین گفت و اسماء ائمه را به زبان آورد تا به اسم خود رسید ، سپس گفت: ای خدا وعده خود را برای من منجّز کن و کاری که به عهده‌ من است به اتمام برسان و آنچه برای من فرموده ای به اثبات رسان و با دست من جهان را از عدل پر کن.
    و دیدم که به دست راست او نوشته بود "حق آمد و باطل نابود شد همانا باطل از بین رفتنی است."
    و حضرت بقیة الله پنج سال با پدر بود و در این پنج سال تا آن اندازه که ممکن بود حضرت ر ا معرفی کرد.
    تولد آن بزرگوار شب جمعه نزدیک اذان صبح پانزده شعبان سال 255 هجری واقع شد. عدد 255 از نظر حروف ابجد مساوی با کلمه نور است. مادر آن بزرگوار نرگس نام داشت که دختر پادشاه روم و دست تقدیر او را به امام عسکری رسانید.
    پس از شهادت حضرت عسکری (ع) امامت به حضرت بقیه الله منتقل شد و آن حضرت از ترس دشمن مجبور به غیبت شد، ولی در مدت هفتاد و چهار سال خواص شیعه با حضرت تماس داشتند. تماس حضوری، تماس مکتوب، تماس با واسطة‌ وکلای آن حضرت. در آن هفتاد و چهار سال از طرف آن بزرگوار چهار نفر به منصب وکالت خاصه منصوب بودند که حضرت، غالب کارها را به واسطه‌ آنان انجام می داد. آن چهار نفر عثمان بن سعید، محمد بن عثمان، حسین بن روح، علی بن محمد سیمری هستند. این چهار نفر مورد اعتماد ائمه‌ طاهرین و همه بزرگان شیعه بوده اند.
    بعد از هفتاد و چهار سال نامه ای از امام برای علی بن محمد سیمری آمد که فرموده بود: همین چند روزه می میری، نیابت خاصه تمام شد و از این به بعد نوبت غیبت کبری است. از این جهت آن هفتاد و چهار سال را غیبت صغری نامیدند.
    چون امر امّت اسلامی نباید تعطیل شود، زمام امور را به دست مجتهد جامع الشرایط دادند و در توقیعی که برای ثقه‌ الاسلام کلینی صاحب کافی از طرف حضرت بقیه الله نوشته شده بود و آن توقیع را کلینی و صدوق و شیخ در کتب اربعه نقل فرموده اند، چنین مرقوم شده است:
    وامّا الحوادث الواقعة‌ فارجعوا الی رواة احادیثنا فانّهم حجّتی علیکم و انا حجة‌ الله.
    و اما پیشامدهایی را که باید به من مراجعه کنید به راویان احادیث ما مراجعه کنید، زیرا آنان از طرف من حجت بر شما هستند چنانچه من حجت برای شما از طرف خداوند هستم.
    نظیر این روایات از امام صادق نیز صادر شده و آن حضرت نیز امر امت اسلامی را ـ موقعی که دسترسی به امام معصوم نباشدـ به دست مجتهد جامع الشرایط داده اند.

    اصل غیبت، سرّی از اسرار الهی است. از ائمه دین از سر غیبت سؤال شده است و فرموده اند که غیبت سرّی از اسرار خدا است. امام صادق علیه السلام فرموده است: جریان غیبت، نظیر قضیه حضرت موسی و خضر است و چنانچه بعد از اتمام درس مخصوص که برای موسی نهاده شده بود سر کارهای حضرت خضر معلوم شد، سر غیبت نیز بعد از ظهور مهدی روحی فداه معلوم می شود.
    آن حضرت واسطه‌ فیض عالم هستی است ائمه طاهرین به اینکه آنان واسطه‌ فیض عالم هستی هستند اشاره دارند. روایاتی از رسول اکرم و امام صادق و حضرت بقیة‌ الله موجود است که وقتی سؤال می کنند: فایده‌ امام غایب برای عالم هستی چیست؟ جواب می دهند: امام غایب نظیر خورشید زیر ابر است. چنانچه خورشید زیر ابر مفید برای عالم ماده است. گر چه مردم از آفتاب آن محروم هستند. همچنین است وجود امام غایب.
    « حضرت بقیه‌ الله محور و مرکز همه جهان وابسته به او و همه‌ جهان وابسته به ذات خدا است.
    این معنای روایتی است که می گوید امام زمان نظیر خورشید زیر ابر است. ما اگر چه از آفتاب علم و فضایل امام زمان محروم هستیم ولی وجود ما، وجود آسمان و زمین، وجود عالم هستی وابسته به او است.
    به واسطه‌ وجود مقدس او به عالم هستی فیض داده می شود و به واسطه‌ او آسمان و زمین پا بر جا است.
    از همه ‌این فواید که بگذریم زمینه رشد سیاسی و فکری که مقدمه‌ ظهور است، در زمان غیبت پیدا می شود و اگر غیبت نباشد ظهور ممکن نیست.

    در خصوص طول عمر آن حضرت ،همه می دانیم آن خدایی که قدرت دارد پیامبر خود را در شکم ماهی هفت شبانه روز بلکه تا روز قیامت نگاه دارد، قدرت دارد ولی و ذخیره‌ خود، سر مستودع خود را تا وقتی که مقدار باشد در این کره زمین نگاه دارد.
    نوح در میان قومش هزار سال مقداری کمتر ـ نهصد و پنجاه سال ـ زندگی نموده. و در روایات آمده است که 2400 سال مدّت عمر او بوده است و نهصد و پنجاه سال مدت رسالت.
    خلاصه‌ سخن اینکه طول عمر مهدی روحی فداه یک امر طبیعی نیست بلکه خرق عادت است، و خرق عادت در این جهان بسیار است.
    امام حسن مجتبی علیه السلام می فرمایند:خداوند عمر او را طولانی می‌کند سپس او را به واسطه قدرتش ظاهر می کند ـ بر جهان غلبه می‌دهد ـ به صورت جوانی کمتر از چهل سال. این کار برای این است که دانسته شود خداوند تعالی بر هر چیزی قدرت دارد.
    در این مقال مختصری نیز راجع به کیفیت ظهور و چگونگی آن توضیح می دهیم . آنچه از آیات و روایات استفاده می شود این است که انقلاب حضرت بقیه الله انقلاب دفعی است نه انقلاب تدریجی. در روایات می خوانیم که فرموده اند کار مهدی در یک شب تمام می شود و در بعضی از روایات فرموده اند در شش روز. به این معنی که غلبه در یک شب و تسلّط در شش روز.
    کلمة‌ ارث که در آیات مربوط به مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف به کار رفته قاعدتاً باید نکته ای را در بر داشته باشد.
    در چهار آیه از قرآن که مربوط به حضرت بقیة‌ الله است کلمه‌ ارث به کار رفته است و شاید نکته آن این باشد که چنانچه انتقال ارث دفعی و بدون تحمّل مشقت است، تسلّط شیعه بر جهان به رهبری حضرت بقیة‌ الله نیز چنین است.
    نکته دیگری که در این آیات است و باید فراموش نشود این است که تسلّط مهدی روحی فداه بر این جهان به خواست خداست، چنانچه در آیات دیگری نیز به او تذکر داده شده است و چیزی که به خواست خدا باشد واقع خواهد شد.
    از این آیات نیز استفاد می کنیم که کیفیت تسلّط او بر این جهان خرق عادت است و به مشیّت الهی، به سنّت جاریه ای که پروردگار آن را قرار داده واقع است.
    مسلم است که این انقلاب دفعی زمینه لازم دارد و زمینه و اقتضای آن به دست مردم است، مربوط به مردم است و این مردمند که باید لیاقت و استعداد این انقلاب را داشته باشند، و از نظر روایات، این استعداد به دلیل ظلم ظالمان در مردم پیدا خواهد شد. وقتی استثمارگرها بی حرمتی به انسان را به انتها برسانند و دنیا از ظلم آنان آکنده شود، حال تنفّر از ظالم و استعداد پذیرفتن عدالت مطلقه در مردم پیدا خواهد شد. آن هنگام است که ماده‌ مستعده قابل انفجار است. همان وقت است که عدالت مطلقه سرتاسر جهان را فرا خواهد گرفت.
    روایات متعدد در صدد بیان این نیست که مردم، ظالم و متجاوز خواهند شد و چون حضرت بقیه‌ الله آمد مردم عادل و غیر متجاوز خواهند شد. به عبارت علمی این روایات، قضیه‌ حقیقیه نیست بلکه به نحو قضیه‌ طبیعیه است. این روایات می گوید وقتی مردم از ظلم دولتمردان سرخورند، وقتی دولتها و ابر قدرتها، ظلم را به انتها رسانیدند، حالت سرخوردگی از ظلم و استعداد قبول عدالت مطلقه در مردم پیدا می شود. آن وقت است که امام زمان می آید و دولت حق، دولت عدالت، دولت فضیلت بر مردم حکمفرما می شود و آنان با خواست خود، با تمایل شدید آن را می پذیرند.

    شاید بسیاری بخواهند بدانند که امام زمان چگونه حکومت خواهد کرد.
    از نظر روایات و بلکه از نظر آیات شریفه، حکومت مهدی روحی فداه حکومتی مبارک، پر برکت، با رأفت، با فضیلت و سرانجام یک حکومت صد در صد مطلوب برای انسانها است. انسان بافضیلت می تواند سه آرزو داشته باشد: تسلّط او بر جهان، انتشار حقیقت و فضیلت در جهان و رفع هر گونه نارسایی از جهان. قرآن می فرماید حکومت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف چنین است.
    وعده داده است خدا افراد شایسته ای را که ایمان دارند و اعمال شایسته می کنند به اینکه حکومت جهانی می یابند چنانچه حکومت یافتند افرادی که قبل از آنان بوده اند. و حتماً دین آنانکه مرضی آنان است جهانی شود و امنیت ـ فضیلت، انسانیت ـ جای ناامنی ها، نارساییها و رذالتها را بگیرد.( اعراف، قسمتی از آیه 71.)
    این وعده‌ خدا است و تخلف ندارد. این وعده خدا است برای مهدی ویارانش. این وعده خدا است برای شیعه، برای افراد شایسته، برای افراد منتظر فرج. و سرانجام این است حکومت مهدی روحی فداه.
    آنچه از آیات و روایات دربار‌ کیفیت حکومت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف به دست می آید فراوان است که از آن جمله می توان به، غلبه حق بر باطل ، غلبه‌ اسلام بر جهان ، روز عدالت، فضیلت، و امنیت ، روز ظهور برکات، خیرات و نعمتها ، روز ظهور علم برای همه، روز ظهور عقل، فطانت و کیاست برای همه ، روز تهذیب نفس برای همه ، تمکن و بی نیازی و برطرف شدن فقر فردی و فقر اجتماعی ، روز زوال فواحش و گناه از جهان و سرانجام روز غلبه‌ مستضعف بر مستکبر اشاره کرد.
    از روایات فراوانی که بیشتر از صد روایت است، می توان بهره گرفت که این حکومت تا قیامت ادامه دارد و بعد از حضرت بقیه‌ الله عجل الله تعالی فرجه الشریف، پدران آن بزرگوار به دنیا باز می گردند و حکومت جهانی را به دست می گیرند و از برخی روایات استفاده می شود که حکومت امیرالمؤمنین و حسین علیهم السلام بسیار طولانی است. این بحث در کتابهای کلامی شیعه »بحث رجعت« نامیده شده است. این بحث طولانی است و خلاصة‌ کلام این است که حکومت اهل بیت علیهم السلام بر این جهان، بعد از حکومت مهدی روحی فداه، از نظر شیعه قطعی و مسلّم است.

    و اما انتظار فرج که همه در فراق امام زمان مان برای فرج او دعا می کنیم.
    یکی از موضوعاتی که در آیات و روایات بر آن تکیه شده و اهمیت به سزایی دارد موضوع فرج است.
    در روایات ما انتظار فرج از افضل اعمال به شمار آمده است. منتظر فرج، و مجاهد فی سبیل الله مثل کسی است که در خون غوطه ور است. امام صادق(ع) از قول امیرالمؤمنین علی این طور فرموده اند: کسی که انتظار فرج را دارد مثل کسی است که در راه خداوند به خون خود غوطه ور باشد.
    از نظر جامعه شناسی و روان شناسی نیز انتظار فرج از اهمیت خاصی برخوردار است. یکی از جامعه شناسان گفته است: اگر شیعه توانسته بماند وسرانجام می تواند جهان را مسخّر کند، برای انتظار فرج است. یک سیر اجمالی در تاریخ شیعه این گفته را تأیید می کند.
    معنی انتظار فرج آن نیست که در ذهن ما جایگزین است. انتظار فرج از نظر لغت به معنای تهیّوء و آمادگی است. مثلاً اگر شما ساعت هشت صبح با کسی وعده داشته باشید و اگر آن کس دیر آمد شما قبل از ساعت هشت آماده باشید می توانید بگویید منتظر بودم نیامد. ولی شما اگر در خواب باشید نمی توانید بگویید منتظر بودم.
    و اما مطلبی که حایز اهمیت است معنای انتظار فرج از نظر قرآن و روایات اهل بیت است.
    قرآن انتظار فرج را چنین معرفی می کند:وعدالله الّذین آمنوا منکم وعملوا الصّالحات لیستخلفنّهم فی الارض.وعده داده است خداوند که افراد شایسته را حاکم بر زمین کند.انّ الارض لله یورثها من عباده والعاقبة للمتّقین،همانا زمین از آن خدا است. به ارث می دهد به هر که از بندگانش که بخواهد و عاقبت خوش فقط از آن پرهیزکاران است.وو.....
    بنابراین آیات به ما می گوید کسی که می تواند وارث این زمین شود که عبد، شایسته و متقی باشد. والا کسی که بنده‌ شیطان، بنده هوی و هوس، غیر شایسته و متصف به صفات رذیله، غیر متقی و فاسق و فاجر و متجاوز باشد، نه مصداق آیات است و نه در گفته خود صادق، اگر بگوید انتظار فرج دارم.

    و اما وظایفی که منتظر فرج در زمان غیبت دارد و باید به آن وظایف عمل کند، دعا برای انتظار فرج به یاد گم شده خود مهدی عزیز روحی فداه است. توسّل به آن بزرگوار در گرفتاریها، توجه به اینکه او مغیث و فریادرس شیعه است در زمان غیبت.
    در پایان همه عزیزان و منتظران را به خواندن این دعا: اللهمّ عرفنی نفسک فانّک ان لم تعرّفنی نفسک لم اعرف رسولک الّهم عرّفنی رسولک فانّک ان لم تعرّفنی رسولک لم اعرف حجتّک الّهم عرّفنی حجّتک فانّک ان لم تعرّفنی حجّتّک ظلت عن دینی و خواندن این دعا یا الله یا رحمن یا رحیم یا مقلب القلوب ثبّت قلبی علی دینک.
    وادامه دادن به این دعا که مربوط به امام زمان است و سفارش شده که شیعه همیشه بخواند: الّلهم کن لولیّک الحجّة‌ بن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه فی هذه السّاعه وفی کلّ ساعة‌ ولیّاً و حافظاً و قائداً وناصراّ ودلیاّ وعیناّ حتّی تسکنه ارضک طوعاً و تمتّعه فیها طویلاً.
    و زیارت آن بزرگوار بطور مداوم توصیه می کنیم.
    از جمله زیاراتی که زیارتی پر محتوا و با مضمون عالی است، زیارت جامعه‌ کبیره است که مورد عنایت خود آقا نیز هست و شیعه باید هر روز صبح بصورت مداحی با این زیارت، عرض ادب به ساحت مقدس آن بزرگوار بنماید.
    خبرگزاری ایسکانیوز به امید ظهور هرچه سریع تر آقا امام زمان(عج) و گسترش عدل و عدالت در جهان این عید و میلاد سعید و خجسته را به همه شیعیان و دوستداران آن حضرت تبریک و تهنیت می گوید.
    برای هر چه سریع تر ظهورش دعا کنیم، خدا کند که بیاید.
    به امید فرجش ان شاءالله


    نظرات دیگران ( )