یوم یبعثهم الله جمیعا فینبئهم بما عملوا أَحصاه الله ونسوه والله على کل شیءٍ شهِید . در روزى که خدا همه آنان را برمی انگیزد ، آنگاه به اعمالى که انجام داده اند ، آگاهشان می کند ، اعمالى که خدا حساب همه آنها را برشمرده است در حالى که آنان آن را فراموش کرده اند و خدا بر هر چیز گواه است . ( سوره مجادله، آیه 6) پیامبر اعظم (ص) فرمودند: باکروا طلب الرزق و الحوائج فَان الغدو برکة و نجاح . در پى روزى و نیازها، سحر خیز باشید؛ چرا که حرکت در آغاز روز، مایه برکت و پیروزى است. ( المعجم الاوسط، ج 7، ص 194، ح 7250 ) امام حسین (ع): لولا ثلاثة ما وضع ابن آدم رأسه لشیء: ألفقر و المرض و الموت . اگر حوادث سه گانه فقر، مرض ، مرگ نمی بود، بنی آدم در برابر هیچ چیز سر فرود نمی آورد. نزهة الناظر و تنبیه الخاطر، ص 80 امام علی (ع): الکریم یرى مکارم افعاله دینا علیه یقضیه، اللئیم یرى سوالف احسانه دینا له یقتضیه . بزرگوار، نیکوکارىهاى خود را بدهى به گردن خود مىداند که باید بپردازد و فرومایه، احسانهاى گذشته خود را بدهى به گردن دیگران مىداند که باید پس بگیرد. غررالحکم، ح 2031 و 2032 امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه: الذی قصرت عین رؤیته الصار الناظرین و عجزت عن نعته اوهام الواصفین، الذی قصرت عن رؤیته ابصار الناظرین و عجزت عن نعته اوهام الواصفین . خدایی که دیده های بینندگان از دیدنش در دنیا و آخرت ناتوانند محال است او را ببینند چون آنچه که به چشم سر دیده می شود را نمی توان از دیدگاه دیگران دید و از نظر گذراند . حرف های جوانی: از اینکه به دلیل مشغله زیاد فرصت نمی کنم وبلاگ را سریع به روز کنم و به وبلاگ دوستان سر بزنم پیشاپیش عذرخواهی می کنم. وبلاگ برگزیده: همسفر مهتاب/ بلاگر: سرکار خانم نرگس الهی
مطلب برگزیده:راههای رسیدن به آرامش روانی ازنگاه قرآن تقوی از ماده (وقایه) به معنی نگهداری است وبه این معنی که انسان خود را از زشتیها وبدیها وآلودگیها وگناهان نگه می دارد.قوی یک نیروی کنترل درونی است که انسان را در برابر طغیان شهوات حفظ می کند ودرواقع نقش ترمز نیرومندی را دارد که ماشین وجود انسان را در پرتگاهها حفظ واز تند رویهای خطرناک ، باز می دارد.به همین دلیل امیر المؤمنین علی (ع)تقوا را به عنوان دژنیرومند دربرابر خطرات گناه شمرده است.آنجا که می فرماید: ادامه مطلب را در وبلاگ آرامش در قرآن بخوانید.
|