سفارش تبلیغ
صبا
کل بازدیدها:----726828---
بازدید امروز: ----1-----
بازدید دیروز: ----82-----
جستجو:
فروردین ماه 86 - حرف های جوانی
  • لوگوی وبلاگ
    فروردین ماه 86 - حرف های جوانی

    پیوندهای روزانه
  • لینک دوستان من
    ورود پسرا ممنوع
    حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد
    آقاشیر
    وبلاگ گروهی فصل انتظار
    (( همیشه با تو ))
    عاشق آسمونی
    روانشناسی آیناز
    کـــــلام نـــو
    مرکز دانلود رایگان آهنگ فیلم و کلیپ جالب دوربین مخفی
    .:: اســــوه هــــا ::.
    آموزه
    کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد !
    تکنولوژی کامپیوتر
    همسفر مهتاب
    دنیای جوانی
    xXxرنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx
    بوی سیب BOUYE SIB
    سیاست
    پاک دیده
    آدمک ها
    آخوندها از مریخ نیامده اند!!!
    مدیر پارسی بلاگ
    پرسش مهر 8
    یا مهدی ادرکنی
    پیمان دانلود
    السلام علیک یا حبیبی یا رسول الله !
    هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره)
    دست نوشته های بی معرفت
    خط بارون
    شور شیرین
    کلام دل
    مفرد مؤنث غائب
    قافله شهدا
    پیامبر اعظم
    دوستداران و منتقدان دکتراحمدی نژاد
    عطاری عطار
    نان ، عشق ، موتور هزار
    تخیّلات خزان‌زده یک برگ بید
    ای نام توبهترین سر آغاز
    امیدزهرا omidezahra
    شاهد
    یارب کی آن صبا بوزد کز نسیم او گردد
    مهدیار دات بسیجی
    گل نرگس
    ولایت علیه السلام
    .:: مهدیاد ::.
    خانه اطلاعات
    علوم قرآنی
    ألا إنَّّ حِزبَ الله هُمُ الغالِبُون
    پوست کلف
    مشاوره و مقالات روانشناسی
    کجایید ای شهیدان خدایی

    تارنما
    نسیمی از بهشت ...
    موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین
    آریایی بیدارشو
    دسته کلید
    افشای سایت www.roozna.com/
    تا ریشه هست، جوانه باید زد...
    خلوت تنهایی
    عشقی
    شهید محمدهادی جاودانی (کمیل)
    ایران اسلام
    زیر آسمان خدا
    جوان ایرانی
    بهار سبز
    ..:: نـو ر و ز::..
    تالوگ
    دنیا به روایت یوسف
    ترنم باران
    کانون گفتمان قرآن
    یک امل مدرنیسم نشده
    یوسف گم گشته
    یاد ایام
    رادیوی نسل برتر
    به خود آییم و بخواهیم،‏که انسان باشیم...
    شمیم وصل
    دانستنیهای علمی ، تاریخ، ترفند ، دانلود
    اقالیم قبله
    رایحه عشق
    بچه دانشجو !
    حوزه نت
    منصوره معتمدی
    جامعه اسلامی دانشجویان
    مقاومت
    پایگاه آیت الله حائری شیرازی
    علمیران
    علمی
    شبکه المنار
    زن مسلمان
    دل نوشته ها

    ملیکا
    معصومین
    ادبیات
    در پیشگاه قرآن
    وفا لینک
    خاکریز
    دانش نامه ی آزاد
    پیامبر اعظم(ص)
    حوزه نت
    همه چی از موبایل
    جدیدترین اخبار روز دنیا
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
  • مطالب بایگانی شده
  • وضعیت من در یاهو
  • بعد از 19 سال
    نویسنده: جوانان ایران زمین سه شنبه 87/3/14 ساعت 8:2 عصر









    نظرات دیگران ( )

  • ازدواج دانشجویی در قم
    نویسنده: جوانان ایران زمین سه شنبه 87/2/24 ساعت 7:37 صبح

    مراسم ازدواج دانشجویی در شهر قم
    مراسم ازدواج دانشجویی در شهر قم
    مراسم ازدواج دانشجویی در شهر قم
    مراسم ازدواج دانشجویی در شهر قم
    مراسم ازدواج دانشجویی در شهر قم
    مراسم ازدواج دانشجویی در شهر قم
    مراسم ازدواج دانشجویی در شهر قم
    مراسم ازدواج دانشجویی در شهر قم
    مراسم ازدواج دانشجویی در شهر قم
    مراسم ازدواج دانشجویی در شهر قم
    مراسم ازدواج دانشجویی در شهر قم
    مراسم ازدواج دانشجویی در شهر قم

    نظرات دیگران ( )

  • دستان متجاوز را قطع خواهیم کرد
    نویسنده: جوانان ایران زمین جمعه 87/2/20 ساعت 11:11 عصر

     1387/02/20

    سید حسن نصرالله گفت: سنیوره کارمند جنبلاط است و جنبلاط نیز کارمند رایس 
    به گزارش شبکه تلویزیونی المنار سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان عصر روز گذشته (پنج شنبه)در کنفرانس خبری خود با خبرنگاران رسانه‌های مختلف که نخستین کنفرانس خبری وی بعد از جنگ 2006 اسرائیل ‌علیه این کشوربود گفت به طور قطع موضوع این کنفرانس خبری ما که برای نخستین بار از زمان پایان جنگ ژوئیه برگزار می کنیم تحولات مهم و خطرناکی است که از چند روز پیش در لبنان رخ می دهد. در ابتدا باید بگویم که پس از تصمیمات گروه حاکم مرحله جدیدی به طور کامل در لبنان آغاز شده است به این معنا که تاریخ آن جلسه مانند چهارده فوریه سال دو هزار و پنج بود یعنی زلزله ای که لبنان را به طور کامل وارد مرحله جدیدی کرد یعنی شهادت رفیق حریری.
    وی افزود، ما به طور کامل در برابر مرحله جدیدی قرار داریم. لبنان پس از این جلسه تاریک با لبنان قبل از این جلسه تاریک تفاوت دارد و گروه حاکم باید بداند که با توجه به خطرناک بودن تصمیمات گرفته شده و پیامدها و ابعاد آن ، لبنان را به طور کامل وارد وضعیت جدیدی کرد. سید حسن نصرالله اظهار داشت درباره چند موضوع سخن خواهم گفت موضوع نخست شبکه ارتباطی است ما در کنفرانس خبری مسائل را همانطور که هست بیان می کنیم و شعار نمی دهیم این مرحله درست است که مرحله سخت و دشواری است اما مرحله منطق ، عقل و تصمیم مسئولانه نیز است. موضوع نخست موضوع شبکه ارتباطی مقاومت است و موضوع دوم فرودگاه و موضوع سوم بحران سیاسی شدیدی که هم اکنون وجود دارد و برخورد با آن و راه برون رفت از آن است.
    دبیرکل حزب الله افزود در موضوع نخست ابتدا توضیحی دارم زیرا ممکن است در لبنان بدانند که شبکه ارتباطی وابسته به مقاومت وجود دارد اما ممکن است در خارج از لبنان برخی گمان کنند که شبکه مخابراتی عمومی داریم که از طریق آن اموالی بدست می آوریم و همچنین به استدلال های این گروه که واقعیت را می داند و آنرا انکار می کند پاسخ می دهیم.
    دبیرکل حزب الله اظهار داشت: چیزی به نام سلاح ایما و اشاره وجود دارد همه ارتش های جهان حتی ارتش های قدیمی سلاح ایما و اشاره داشتند و از کبوتر ، صداها و شیوه های مختلف استفاده می کردند در هر مرحله که سلاح یا تاکتیک های جنگ پیشرفت می کرد سلاح ایما و اشاره نیز تغییر می کرد و سلاح ایما و اشاره به معنای سلاح ارتباطات است و در هر گروهی خواه ارتش یا جنبش مقاومت یا شبه نظامی یا گروه نگهبانی بین رهبری و گروهها و کادر و افسران نیاز به ارتباط است و موضوع ارتباطات یا آنچه که سلاح ایما و اشاره نامیده می شود بخش اساسی بلکه بخش نخست در سیستم رهبری و کنترل و عامل نخست در هر پیروزی به شمار می رود و عامل نخست در اداره هر نبردی است و این یک مسئله فنی است و اشاره به آن مفید است.
    سید حسن نصرالله در ادامه به مشکلات ارتباطات بی سیم اشاره کرد و گفت یکی از این مشکلات شنود است و به آسانی می توان شنود کرد و ارتباط بی سیم در لبنان یا در جهان وجود ندارد که نتوان آنرا شنود کرد و رمزی وجود ندارد که نتوان آنرا باز کرد و این براساس پیشرفت عملی موجود در جهان حتمی است و مشکل نخست شنود و مشکل دوم پارازیت است و دشمن وارد شبکه ارتباطات می شود و ارتباط را مختل می کند و مشکل سوم هدف قرار دادن است و به سادگی شبکه بی سیم هدف قرار می گیرد همانطور که در جنگ و جنگ های سابق اتفاق افتاد و شبکه سیمی بویژه اگر محرمانه باشد ممکن است هدف قرار دادن آن در روزهای نخست سخت و دشوار باشد و می توان از آن استفاده کرد ما به عنوان مقاومت امکانات ارتش های بزرگ و فن آوری آمریکا و فن آوری اسرائیل را در اختیار نداریم و از امکانات ساده استفاده می کنیم زیرا در فن آوری توازن وجود ندارد بهترین شیوه برای مقابله با پیچیدگی فن آوری ساده کردن است و شبکه ارتباطی مقاومت عبارت است از ایستگاه مرکزی و خطوط ارتباطی با خانه های رهبران و مراکز و پایگاههای وابسته به مقاومت و این همان شبکه ارتباطی است و این شبکه ارتباط سیمی بخشی از سلاح ایما و اشاره مقاومت در لبنان به شمار می رود و این مهم ترین سلاح در هر نبردی است.
    دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد قبل از سال دو هزار از مهم ترین علل موفقیت عملیات مقاومت این است زمانی که دویست ، سیصد یا چهارصد مبارز برای حمله به مواضع اسرائیل در نوار مرزی اقدام می کردند. اسرائیل فقط لحظه تیراندازی را متوجه می شد و علت آن این است که ما به دستگاههای بی سیم تکیه نمی کردیم بلکه از شبکه سیم استفاده می کردیم و در جنگ ژوئیه مهم ترین نقطه قوت ما رهبری و کنترل بود به این علت که ارتباط بین رهبری و پست های مختلف و مراکز جنگ مطمئن بود.
    دبیرکل حزب الله در بخش دیگری از کنفرانس خبری به سخنان وزیر اطلاع رسانی اشاره و ابراز تاسف کرد و اظهار داشت من برای وزیر اطلاع رسانی متاسفم زیرا او دوست سابق بود.
    وی افزود این سلاح برای دفاع از حزب الله است زیرا بسیاری از اعضای ما به علت استفاده از ارتباطات بی سیم به شهادت رسیده اند و در جنگ ژوئیه در تعدادی از مکان هایی که ارتباط سیمی قطع شد و مجبوریم شدیم در این مکان ها از ارتباط بی سیم استفاده کنیم شماری از اعضا و سران مقاومت کشته شدند و امروز اگر به گزارش وینوگراد توجه کنیم خواهیم دید که مهم ترین توصیه وینوگراد لزوم از بین بردن قدرت و سیستم رهبری و کنترل حزب الله است که عامل ارتباط عامل سرنوشت سازی در آن محسوب می شود و این توصیه وینوگراد است.
    دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود گفت اکنون به روند مذاکراتی که بین ما و بین گروه حاکم وجود داشت می پردازیم. همه می دانید که این شبکه قبل از سال دو هزار وجود داشت و فعالیت آن پس از سال دو هزار ادامه یافت و این شبکه جدیدی نیست، بله؛ درست است که نوسازی شده و این طبیعی و منطقی است.
    سید حسن نصرالله افزود زمانی که آنها با ما ائتلاف کردند ائتلاف چهارجانبه شوم ، این شبکه وجود داشت و در آن موقع تعرض به حاکمیت و قانون نبود و سند مشترکی برای تشکیل دولت و درباره مقاومت و سلاح آن که این بخشی از سلاح آن است منتشر شد و این شبکه سیمی تعرض به حاکمیت و قانون نبود و ائتلاف چهارجانبه به خیالهای واهی تبدیل شد و این برخی از سران گروه حاکم را خشمگین کرد و پس از توصیه های وینوگراد و دیوید ولش و تابستان گرم و دعوت به بین المللی کردن بحران لبنان و پس از گزارش لارسن که فقط با استناد به اظهارات و تصمیمات دولت لبنان بود و پس از گزارش وزارت امور خارجه آمریکا به گروه حاکم ، این پرونده را گشودند با وجود اینکه ما در ماههای گذشته گفتگو می کردیم و به نتایج معین و مشخصی رسیدیم و به همه سئوالات پاسخ دادیم.
    سید حسن نصرالله اظهار داشت چند ماه گذشته این موضوع با گروه حاکم مطرح شد و مقامات ارشد دستگاههای امنیتی لبنان مامور شدند تماس برقرار کنند و درباره شبکه ارتباطی گفتگو و برخی از دغدغه ها را مطرح کنند و دیدار و مذاکره کردیم و به دغدغه های آنها پاسخ دادیم گفتند کابلی از حومه به غرب بیروت کشیده شده است و این کابل در زمان جنگ ژوئیه و چند روز پس از بمباران حومه کشیده است نه در روز نخست بلکه چند روز پس از بمباران حومه کابلی از حومه به بیروت کشیدیم.
    وی افزود منطقه در مرحله جدیدی است و گروه حاکم روی تحولات بین المللی و منطقه ای حساب باز کرده بودند که به نتیجه نرسید و روی جنگ ها حساب باز کرده بود که عقب نشینی کرد. دبیرکل حزب الله گفت این شبکه محدود است و به رهبران و اعضا و مراکز مقاومت اختصاص دارد و برای استفاده عمومی نیست و قدرت استفاده عمومی ندارد. وی افزود پیشنهادی مطرح شد مبنی بر اینکه اگر به اعتصاب در مرکز بیروت پایان دهیم آنها از شبکه ارتباطی چشم پوشی می کنند اکنون این سوال را مطرح می کنم که اگر این را قبول می کردیم شبکه ارتباطی دیگر تعرض به حاکمیت کشور و قانون نبود و قانونی می شد این دولت نیست بلکه باند است.
    سید حسن نصرالله اظهار داشت این موضوع داخلی و ملی است و به دفاع از کشور و مقابله با دشمن صهیونیستی مربوط می شود و تصمیم شبکه سیمی با من است اما موضوع اعتصاب به همه مخالفان مربوط می شود.
    دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود گفت: هدایت واقعی دولت در دست ولید جنبلاط است زیرا پس از این همه تجربه مشخص شد حرام است بگوییم این دولت ، دولت فواد سنیوره است. فواد سنیوره بیچاره و کارمند ولید جنبلاط است البته جنبلاط نیز کارمند کاندولیزا رایس است.
    سید حسن نصرالله به تصمیم دولت درباره شبکه ارتباطی حزب الله اشاره کرد و اظهار داشت: نکته دوم در موضوع شبکه ارتباطی توضیح تصمیم دولت است پس از گزارش وزارت امور خارجه آمریکا آنها از همان تعابیری استفاده کردند که در گزارش وزارت امور خارجه آمریکا آمده است و ده ساعت پس از تماس با همان کشورها و پایتخت هایی که جنگ ژوئیه را پوشش دادند این تصمیم شوم را اتخاذ کردند و شبکه ارتباطی وابسته به حزب الله را تعرض به حاکمیت و قانون و دارایی های عمومی دانستند و از دستگاه قضایی و دستگاههای امنیتی خواستند هر کسی را که ثابت شود در تشکیل و تاسیس این شبکه دست داشته است، تحت تعقیب قرار دهند.
    دبیرکل حزب الله افزود، اول اینکه این تصمیم به مثابه اعلام جنگ و آغاز جنگ از طرف دولت ولید جنبلاط علیه مقاومت و سلاح آن به نفع آمریکا و اسرائیل و به نمایندگی از آنهاست و تردیدی در این توصیف وجود ندارد و این توصیف مانند روز روشن ، واضح است و دوم اینکه این تصمیم چهره واقعی این گروه و تعهداتش و رفتار و عملکرد واقعی اش در جنگ ژوئیه را نشان داد که از نتایج این جنگ ناراحت شد. سوم اینکه هدف این تصمیم خلع سلاح مهم ترین عنصری است که از فرماندهی مقاومت و اعضا و زیرساختار آن حمایت می کند و هدف شناسایی آن به عنوان مقدمه ای برای ترور و قتل و نابودی زیرساختار آن است. بدین ترتیب آنها در قتل و ترور سهیم هستند هر چند اگر از طریق فراهم کردن مقدمات و هموار کردن راه باشد. چهارم اینکه هدف از این تصمیم تفرقه انداختن بین ارتش ملی لبنان و نیروهای امنیتی لبنان و مقاومت است البته پس از اینکه همه توطئه های سابق با شکست مواجه شده و این توطئه ها با صبر ، حکمت و مسئولیت مقاومت و فرماندهی ارتش و ارتش به شکست کشانده شده است.
    دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: آنها امروز می خواهند ارتش لبنان و نیروهای امنیتی لبنان را به رویارویی مستقیم با مقاومت سوق دهند.
    سید حسن نصرالله گفت: پاسخ ما به این تصمیم این است که کسی که جنگی علیه ما اعلام کند و کسی که جنگی را با ما آغاز کند حق داریم با دفاع از خود و سلاح خود و مقاومت خود با او مقابله کنیم. شبکه ارتباطی مهم ترین بخش سلاح مقاومت است و دستی را که علیه سلاح مقاومت دراز شود قطع خواهیم کرد و امروز روز وفاداری به این تصمیم است و دست اسرائیل با جنگ ژوئیه علیه سلاح مقاومت دراز شد و آنرا قطع کردیم و در داخل تلاش هایی صورت گرفت اما به حد جدی و آغاز جنگ نرسید اما تصمیمات دولت سیاه به معنای اعلام جنگ است و باید از سلاح خود، مقاومت خود و مشروعیت مقاومت دفاع کنیم.
    وی افزود، ما می دانیم و اطلاعات ما نشان می دهد که موضوع شبکه ارتباطی گام نخست است نه بیشتر و اقدامات بعدی را به دنبال دارد. اگر ما در موضوع شبکه ارتباطی تسامح و تساهل کنیم، موضوع موشک و سلاح و هر امکاناتی که مقاومت برای دفاع از خود و کشور و مقابله با هرگونه تهاجم اسرائیل در آینده در اختیار دارد، مطرح می شود.
    دبیرکل حزب الله اظهار داشت: موضوع دیگر موضوع موارد قضایی است. این شبکه وابسته به حزب الله است بدین ترتیب حزب الله طرفی است که این شبکه را در اختیار دارد.
    وی افزود آنها این تصمیم را برای خدمت به آمریکا و اسرائیل و شعله ور کردن جنگ داخلی اتخاذ کردند و آسیب وارد کردن به هر یک از اعضای مقاومت به معنای آسیب رساندن به من است و اجازه چنین کاری داده نمی شود و همچنین آسیب رساندن به آنها همانند آسیب رساندن به سلاح ما است. اگر شخصی از ما را بازداشت کنند بازداشتشان می کنیم.
    دبیرکل حزب الله با اشاره به ولید جنبلاط ، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز دزد ، دروغگو و قاتل دولت را در لبنان ریاست می کند و آنها به دادگاهها کشانده خواهند شد و این دولت نیست بلکه یک باند است و اگر همه جهان از آن حمایت کند و اگر هر روز بوش از آنها حمایت کند، این در اصل محکومیتی برای آنها است.
    دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود گفت موضوع دوم موضوع فرودگاه است. پس از انتخابات پارلمانی فشار زیادی بر ما به منظور برکناری وفیق شقیر مسئول امنیت فرودگاه بیروت وارد شود تا مسئول دیگری انتخاب شود و ما آنرا رد کردیم.
    سید حسن نصرالله افزود وفیق شقیر به جنبش امل و حزب الله و هیچ یک از گروههای مخالفان وابسته نیست و وفیق شقیر افسر نهاد ملی است که همگی درباره ملی گرایی آن اتفاق نظر داریم.
    وی اظهار داشت برخی می خواهند فرودگاه بیروت را به پایگاهی برای اف بی آی و سیا و موساد اسرائیل تبدیل کنند و وجود افسری ملی گرا و پایبند به قانون مانعی در برابر تبدیل فرودگاه بیروت فرودگاه بین المللی شهید رفیق حریری به پایگاهی برای اف بی آی، سیا، موساد، شاباک و شین بت است و مشکل این است و آنها قبلا تلاشهایی در این زمینه انجام دادند اما به علت وجود امیل لحود مشکل داشتند. آیا این دولت غیرقانونی اختیارات رئیس جمهور را دارد که این اقدام را انجام داده است و هدف از آن آوردن یک افسر تابع یکی از این سران است که کارمند سیا و اف بی آی هستند، این موضوع فرودگاه است با تمام صراحت می گویم ما نمی توانیم فرمانده سیا، اف بی آی و موساد را در کنار خود تحمل کنیم.
    سید حسن نصرالله گفت: آنها به وفیق شقیر فرصت ندادند از خود دفاع کند و این تصمیم را دولت غیر قانونی اتخاذ کرده است و وفیق شقیر به عنوان رئیس دستگاه امنیت فرودگاه باقی می ماند و مسئولیت خود را درباره امنیت فرودگاه به عهده می گیرد و هر افسر دیگری این مسئولیت را به عهده بگیرد قبلا محکوم است به اینکه آمده است تا تصمیم تحویل فرودگاه بین المللی رفیق حریری به پایگاهی برای سیا، اف بی آی و موساد را اجرا کند.
    دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد اگر کشمکش بر سر دولت یا قدرت بود به موضع سیاسی ، تظاهرات و اعتصاب اکتفا می کردیم. من بارها گفته ام که برای قدرت و حکومت رقابت نمی کنیم و سخنانی که درباره کودتا بیان می شود هیچ ارزشی ندارد. واقعیت آنچه که اکنون در لبنان روی می دهد این است که یک گروه تابع و خادم آمریکا طرحی را اجرا می کند که آمریکا و اسرائیل نتوانستند آنرا اجرا کنند و آن خلع سلاح مقاومت است و این گروه از سال دو هزار و پنج تعهداتی در این باره داده و از عمل کردن به این تعهدات ناتوان مانده است و من از هیچ کس در جهان کمک نمی خواهم مانند جنگ ژوئیه.
    سید حسن نصرالله گفت ما دیگر درباره فتنه سنی و شیعه نگران نیستیم این موضوع به پایان رسیده است امروز نبرد بین شیعه و سنی نیست بلکه بین طرح ملی مقاومت و طرح آمریکاست.
    دبیرکل حزب الله اظهار داشت ما از سلاح در داخل نه برای کودتا و نه تغییر دولت و نه تحمیل عمل انجام شده استفاده نکرده ایم و نخواهیم کرد اما از سلاح برای دفاع از سلاح در برابر هر طرفی که باشد ، استفاده خواهد شد.
    وی اظهار داشت: پس از جنگ ژوئیه صدها میلیون دلار برای ضربه زدن به وجهه حزب الله هزینه شده است و از رسانه های گروهی ، مطبوعات ، نویسندگان و روحانیون استفاده شده است. در دو سال گذشته صدها میلیون دلار به منظور تخریب وجهه ما در جهان عربی و اسلامی هزینه شد اما وجهه ما تخریب نشد زیرا وجهه حزب الله مانند خورشیدی درخشان است و هیچ کس نمی تواند به آن ضربه وارد کند.
    سید حسن نصرالله تاکید کرد واقعیتی را به همه جهان عربی و اسلامی می گویم و آن اینکه فتنه مذهبی سنی و شیعه در لبنان رخ نخواهد داد.
    منبع: خبرگزاری قدسنا
     


    نظرات دیگران ( )

  • 68 سئوال در مورد زلزله
    نویسنده: جوانان ایران زمین سه شنبه 86/3/29 ساعت 4:0 عصر


    /اختصاصی حرف های جوانی/
    بسم الله الرحمن الرحیم

    ضمن تشکر از دوستانی که مباحث خوبی را در خصوص "زلزله" در وبلاگ های شان مطرح کردند ، اینجانب نیز بخاطر بررسی ابعاد بیشتر موضوع و حتی المقدور پاسخ به همه شبهات 68 سئوال را در این خصوص مطرح می کنم تا علاقمندان بتوانند راحت تر در این زمینه به بحث بپردازند.
    موجب امتنان خواهد بود چنانچه بلاگرهای محترم بویژه روحانیون و فضلای محترم اگر در این خصوص پست جدیدی ارسال کردند به ما هم اطلاع دهند تا بهره مند شویم.
    (بلاگر حرف های جوانی)

    1. آیا اسلام این اجازه را به ما داده است که بپرسیم علت هلاکت مردم فلان دیار بر اثر حوادثی مثل زلزله چیست ؟
    2.  عوامل غیر مادی وقوع زلزله زمین از نظر اسلام چیست؟
    3.   آیا از منظر قرآن و حدیث علتی بجز ترک معاصی و اصلاح جوامع بشری از فساد برای وقوع حوادثی نظیر زلزله مطرح شده است؟
    4.   کدام گناهان در وقوع زلزله مؤثر هستند؟
    5.   زلزله برای مسلمانان آیت رحمت است یا عذاب؟ چرا؟
    6.   آیا از نظر اسلام نقطه ای از زمین وجود دارد که در کمربند زلزله خیز نباشد؟
    7.  آیا وقوع تمام زلزله ها به فرمان خداوند صورت می پذیرند؟
    8.  آیا انتساب حوادثی نظیر زلزله به طبیعت ( بعنوان یک سبب مستقل ) مورد تأیید قرآن است؟
    9.  آیا می‌توان حوادثی نظیر زلزله را برای اهل ایمان با مصائب وبلایای کربلا مقایسه کرد؟
    10.  اینکه گفته می شود مرگ هزاران نفر مسلمان بوسیله حوادثی مثل زلزله جزء آزمایشات الهی است به چه معناست؟ امتحان مردگان بوسیله این حادثه چگونه است؟
    11.  آیا آیه شریفه  “ وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِنْ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنْ الْأَمْوَالِ وَالْأَنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرْ الصَّابِرِینَ ” (بقره/155) با حوادثی مثل زلزله نیز مرتبط می باشد؟ آیا از این آیه می توان استفاده نمود که اهل ایمان بدون ارتکاب جرم نیز مشمول چنین حوادثی می شوند؟
    12.  بعضاً، حوادث هلاکت بار قبل از قیامت را ( نظیر زلزله )  قضا و قدر الهی می دانند ، آیا قضا و قدر دانستن آنها به معنای عدم امکان پیشگیری آنها توسط بشر است؟ آیا قضا و قدر بودن این حوادث با ارسال رسولان الهی منافات ندارد؟
    13.  در قرآن وقتی بلا ها را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که بعضی بلاها نصیب بندگان مؤمن نیز شده‌اند، مواردی مثل: بیماری، شهادت در راه خدا. جهاد . . .  آیا  برخی بلاها مثل: زلزله، صاعقه، سیل، ناپدید شدن بوسیله رانش زمین و……. برای احدی از مؤمنان در قرآن ذکر شده است ؟ در صورت مثبت بودن پاسخ موارد را بفرمایید.
    14.   بعضاً حوادثی مثل زلزله بوسیله آیه شریفه“ وَاتَّقُوا فِتْنَةً لَا تُصِیبَنَّ الَّذِینَ ظَلَمُوا مِنْکُمْ خَاصَّةً وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ ”(انفال /25) پاسخ داده می شود. آیا تعبیر این حوادث به ‹‹ فتنه ›› و استدلال به این آیه قرآنی برای ابتلای مؤمنان به آن صحیح می باشد؟
    15.  آیا این مطلب درست است که تمام اقوام هلاک شده بوسیله حوادث غیرمترقبه که در قرآن از آنها یاد شده ، بخاطر گناهشان بود؟
    16.  آیا در صورت وقوع جرمی که مستوجب عذاب باشد ، مسلمان و یا ملیت خاصی می تواند ملاک سلب عذاب در قالب حوادث غیر مترقه شود؟
    17.  بعضاً گفته میشود در وقوع حوادثی همانند زلزله مصالحی نهفته است، چرا خداوند متعال  بدون چنین حوادث خوف آوری این مصالح را برای انسان ها فراهم نمی کند؟
    18.  آیا می توان ادعا کرد که خداوند همیشه از حوادثی نظیر زلزله بعنوان وسیله ای برای عذاب مجرمین یاد کرده است؟
    19.  آیا انذارهای قرآنی برای وقوع عذاب های دنیوی و اخروی شامل مردم عصر حاضر نیز می شود؟
    20.  آیا وقوع زلزله می تواند مصداق خیر و برکت و نشانه افزایش نعمت الهی در مقابل شکر شاکرین محسوب شود؟
    21.  ابزارهای خداوند برای مجازات و نزول عذاب بر مجرمین در عصر حاضر کدامند؟ آیا همانگونه که سیل عرم برای قوم سبا ، صیحه برای قوم شعیب ، طوفان برای قوم نوح، زلزله برای قوم ثمود و . . . عذاب بودند برای دیگران نیز این چنین هستند؟
    22.  اینکه قرآن کریم مجرمین را بوسیله حوادثی نظیر صاعقه ،زلزله، و . . . . هشدار می دهد، آیا دلیل این نیست که اینها برای همه چوب عذاب الهی هستند؟ أَمْ أَمِنتُمْ مَنْ فِی السَّمَاءِ أَنْ یُرْسِلَ عَلَیْکُمْ حَاصِبًا فَسَتَعْلَمُونَ کَیْفَ نَذِیرِ (ملک/17) ، فَإِنْ أَعْرَضُوا فَقُلْ أَنذَرْتُکُمْ صَاعِقَةً مِثْلَ صَاعِقَةِ عَادٍ وَثَمُودَ (فصلت/13)
    23.  قرآن کریم مرگ بواسطه حوادثی مثل زلزله را مذموم شمرده یا ممدوح؟  اگر مرگ بوسیله زلزله مذموم نیست چرا خداوند اهل ایمان را در مواقع نزول چنین عذاب هایی نجات داده است؟
    24.  در اقوام گذشته علائمی نظیر نزول عذاب بوسیله زلزله ، سیل و غیره برای اعلام نادرستی کردار آنها وجود داشت، در عصر حاضر علائم نادرستی مسیر یک قوم چیست؟
    25.  با توجه به وعده های رسولان الهی به مردم دیار خود که در صورت ایمان و ترک گناه ، عذاب از آنها برداشته می شود آیا می توان گفت مرگ ناشی از حوادث غیر مترقبه مصداق مرگ زودرس بوده و با ایمان و عمل صالح قابل پیشگیری هستند؟
    26.  حدیثی از پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله نقل شده است که “ انّ امتی مرحومة لیس علیها فی الآخرة عذاب انّما عذابهم فی الدّنیا القتل و البلابل و الزّلازل . . . ” ( مسند احمد ـ حدیث 18847 )   در این حدیث زلزله مصداقی از عذاب معرفی شده است. آیا تمام زلازل اینگونه است ؟
    27.  امام صادق علیه السلام می فرماید:‹‹ احترام مؤمن بیشتر از کعبه است . ›› آیا نابودی مؤمن بوسیله بلایایی نظیر زلزله با احترام به اومنافات ندارد؟ ( بویژه تبعات هتک احترام او بواسطه تاخیر دفن و 000)
    28.  میزان برای تشخیص اینکه آنچه از زمین و آسمان نازل می شود “ برکت” است یا “رجز” چیست؟
    29.  روایت است که صاعقه ذاکر را مورد اصابت قرار نمی دهد یا اگر کسی سوره زلزال را در نوافل بخواند با مرگ ناشی از وقوع زلزله نمی میرد، آیا این دلالت بر این مطلب ندارد که چنین مرگ هایی مصداق مرگ سوء هستند ؟
    30.  آیات نجات مؤمنین از جمله: فَأَنجَیْنَاهُ وَالَّذِینَ مَعَهُ بِرَحْمَةٍ مِنَّا  و . . .(اعراف/72) ، وَلَمَّا جَاءَ أَمْرُنَا نَجَّیْنَا شُعَیْبًا وَالَّذِینَ آمَنُوا مَعَهُ بِرَحْمَةٍ مِنَّا . . . (هود/94)  نجات از حوادثی مثل زلزله ، صاعقه و غیره را نشانه رحمت الهی می داند.  آیا نجات یافتگان از زلازل عصر حاضر نیز این چنین هستند؟
    31.  قرآن کریم در آیه شریفه :“ فَکُلًّا أَخَذْنَا بِذَنْبِهِ فَمِنْهُمْ مَنْ أَرْسَلْنَا عَلَیْهِ حَاصِبًا وَمِنْهُمْ مَنْ أَخَذَتْهُ الصَّیْحَةُ وَمِنْهُمْ مَنْ خَسَفْنَا بِهِ الْأَرْضَ وَمِنْهُمْ مَنْ أَغْرَقْنَا وَمَا کَانَ اللَّهُ لِیَظْلِمَهُمْ وَلَکِنْ کَانُوا أَنْفُسَهُمْ یَظْلِمُونَ (عنکبوت/40) ” عذاب های: حاصب یعنی بادهای ریگ بار، صیحه به معنای فریاد سهمناک، خسف: فروبردن در زمین و غرق نمودن را بعنوان ابزارهای مقابله با گناه مجرمین برشمرده است، همچنین       “ رجفه ” برای قوم شعیب در آیه 37 همین سوره ، آیا می شود این حوادث برای آنها عذاب باشد ولی  برای اهل ایمان مصداق عذاب نباشند و بدون گناه هم ایجاد شوند؟
    32.  آیا می‌توان گفت اذن خداوند و عدم منع او از حوادثی نظیر زلزله به معنای رضایت او از وقوع چنین بلایای هلاکت باری برای اهل ایمان است؟
    33.  با وقوع زلزله و هلاکت اهل ایمان قلوب میلیون ها مسلمان غمگین و اندوهبار می شود. با توجه به اینکه وقوع این حوادث بوسیله فرشتگان الهی انجام میشود وآنها “ لَا یَعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَیَفْعَلُونَ مَا یُؤْمَرُونَ ” (تحری /6 ) هستند، آیا خداوند به ناراحتی دلهای مؤمنین راضی است؟
    34. با توجه به آیه شریفه “فَلَوْلَا کَانَتْ قَرْیَةٌ آمَنَتْ فَنَفَعَهَا إِیمَانُهَا إِلَّا قَوْمَ یُونُسَ لَمَّا آمَنُوا کَشَفْنَا عَنْهُمْ عَذَابَ الْخِزْیِ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَمَتَّعْنَاهُمْ إِلَى حِینٍ (یونس/98) ” آیا خداوند نسبت به هلاکت اقوامی مثل قوم نوح ، شعیب ، بنی اسرائیل ، ثمود و . . . بوسیله حوادثی نظیر زلزله، صاعقه و غیره راضی بود؟
    35.  آیا می شود خدایی که “ دافع النّفم ”، “ کاشف الکروب” و “ منجی الهلکی” است خود بدون واسطه اعمال انسان مسبب زلزله باشد ؟
    36.  با توجه به آیه شریفه: ذَلِکَ بِأَنَّ اللَّهَ لَمْ یَکُ مُغَیِّرًا نِعْمَةً أَنْعَمَهَا عَلَى قَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ وَأَنَّ اللَّهَ سَمِیعٌ عَلِیمٌ (انفال/53) چگونه ممکن است خداوند بدون علت رحمت و نعم خود را از دیاری سلب و حوادثی همانند زلزله را جایگزین آن نماید؟
    37.  «وَ تَّدُّ بالصُّخورِ مُیُدانِ اَرضٍهٍ» با صخره‌های کوه پیکر، زمین را میخکوب کرد تا نوسان نکند.            ( خطبه اول نهج البلاغه ) اگر اصل عدم زلزله در زمین باشد، پس علت طغیان زمین رام شده چیست؟  هُوَ الَّذِی جَعَلَ لَکُمْ الْأَرْضَ ذَلُولًا فَامْشُوا فِی مَنَاکِبِهَا وَکُلُوا مِنْ رِزْقِهِ وَإِلَیْهِ النُّشُورُ (ملک/15)،      وَتَرَى الْجِبَالَ تَحْسَبُهَا جَامِدَةً وَهِیَ تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابِ صُنْعَ اللَّهِ الَّذِی أَتْقَنَ کُلَّ شَیْءٍ إِنَّهُ خَبِیرٌ بِمَا تَفْعَلُونَ (نمل/88)
    38.  با توجه به علم رسولان الهی به مؤثر نبودن انذارها، چرا آنها مجرمین را در خصوص حوادثی نظیر زلزله انذار می کردند؟
    39.  ما که خداوند متعال را عادل می دانیم برای مرگ کودکان معصوم ، سالخوردگان و حیوانات بوسیله حوادثی نظیر زلزله چه پاسخی باید بدهیم؟
    40.  خداوند به موسی و هارون فرمان داد که به فرعون بگویند:فَأَرْسِلْ مَعَنَا بَنِی إِسْرَائِیلَ وَلَا تُعَذِّبْهُمْ     (47/ طه ) یعنی بنی اسرائیل را عذاب نده، پس چگونه می توان قبول کرد خداوندی که اینچنین  رؤف و مهربان است بی‌جهت بندگانش را بوسیله زلزله عذاب دهد؟
    41.  آیا عزت مؤمنین و عدم خواری آنها در خصوص نجات از حوادث غیر مترقبه مثل زلزله مصداق ندارد؟
    42.  چرا خداوند هلاکت گذشتگان را بعضاً به خود و بعضاً به ابزارهایی مثل زلزله، صاعقه و غیره و بعضاً به گناه خود اقوام نسبت می دهد؟
    43.  آیات زیادی بر خواست خداوند برای طولانی شدن عمرانسان ها و تداوم  نسل ها دلالت دارد. معصومین (س) نیز برای طولانی شدن عمر جهت اطاعت خداوند دعاهایی ذکر نمودند. با این توضیح، مرگ زودرس بوسیله حوادثی همانند زلزله چگونه توجیه پذیر است؟
    44.  با توجه به نقش ملائکه در وقوع حوادثی نظیر زلزله، این نزول عذاب با سجده آنها برآدم و دعای ایشان برای اهل ایمان چگونه قابل جمع است؟  فَسَجَدَ الْمَلَائِکَةُ کُلُّهُمْ أَجْمَعُونَ (73/ص) ، الَّذِینَ یَحْمِلُونَ الْعَرْشَ وَمَنْ حَوْلَهُ یُسَبِّحُونَ بِحَمْدِ رَبِّهِمْ وَیُؤْمِنُونَ بِهِ وَیَسْتَغْفِرُونَ لِلَّذِینَ آمَنُوا رَبَّنَا وَسِعْتَ کُلَّ شَیْءٍ رَحْمَةً وَعِلْمًا فَاغْفِرْ لِلَّذِینَ تَابُوا وَاتَّبَعُوا سَبِیلَکَ وَقِهِمْ عَذَابَ الْجَحِیمِ (7/غافر)
    45.  کشتار هزاران نفر بوسیله حوادثی مثل زلزله چه موقع مصداق ظلم محسوب می شود؟!‌ وَمَا کَانَ رَبُّکَ لِیُهْلِکَ الْقُرَى بِظُلْمٍ وَأَهْلُهَا مُصْلِحُونَ (هود /117) آیا بر فرض اینکه جزای عمل خود انسان نباشد ظلم نیست؟
    46. وَمَا کَانَ رَبُّکَ مُهْلِکَ الْقُرَى حَتَّى یَبْعَثَ فِی أُمِّهَا رَسُولًا یَتْلُوا عَلَیْهِمْ آیَاتِنَا وَمَا کُنَّا مُهْلِکِی الْقُرَى إِلَّا وَأَهْلُهَا ظَالِمُونَ (59/ قصص) با توجه به این آیه شریفه ، هلاکت بعضی اقوام بدون ارسال منذرین از جانب خداوند چگونه پاسخ داده می شود؟
    47.  بعضی کشورها هستند که دارای نعمات بسیار زیادی هستند ولی در عین حال ناسپاسند با این وجود به ندرت با حوادثی نظیر زلزله، سیل و دیگر بلایای هلاکت بار مواجه می‌شوند.  چرا؟
    48. وَمَا نُرْسِلُ بِالْآیَاتِ إِلَّا تَخْوِیفًا (اسراء/59) ، هدف از ایجاد این خوف چیست؟
    49.  ‌ظَهَرَ الْفَسَادُ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا کَسَبَتْ أَیْدِی النَّاسِ لِیُذِیقَهُمْ بَعْضَ الَّذِی عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ (روم/41) ، وَمَا أَصَابَکُمْ مِنْ مُصِیبَةٍ فَبِمَا کَسَبَتْ أَیْدِیکُمْ وَیَعْفُو عَنْ کَثِیرٍ (شوری/30) آیا آیات شریفه شامل مواردی مثل وقوع زلزله نیز می شوند؟
    50.    در هر حال وقوع حوادثی نظیر زلزله نوعی بی نظمی در نظام طبیعت است، آیا می توان وقوع اینگونه بی نظمی ها را به بدون واسطه اعمال انسان به خدا نسبت داد؟ ضمن آنکه یکی از راهای خدا شناسی در اصول اعتقادات ما برهان نظم است؟
    51.  آیا در اقوام یاد شده در قرآن، قومی وجود دارد که بدون جرم وگناه بوسیله حوادثی نظیر زلزله به هلاکت رسیده باشد؟
    52.  آیا می‌توان ادعا کرد که عذاب‌های اخروی حاصل اعمال انسان باشد( فَذُوقُوا بِمَا نَسِیتُمْ لِقَاءَ یَوْمِکُمْ هَذَا إِنَّا نَسِینَاکُمْ وَذُوقُوا عَذَابَ الْخُلْدِ بِمَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ (سجده /14) ولی عذاب‌های دنیوی ناشی از حوادثی مثل زلزله اینطور نباشند؟
    53.  آیا این منطقی است که اصول ایمنی را در ساختمان‌سازی رعایت نکنیم و هلاکت هزاران نفر را بوسیله حوادثی نظیر زلزله به خدا نسبت دهیم؟
    54. آیا پاسخ امام صادق علیه السلام در مورد علت وقوع زلزله که انزجار بندگان از گناه را عنوان نموده است ( توحید مفضل ) و و توصیه های امام جواد علیه السلام به مردم اهواز برای در امان ماندن از وقوع زمین لرزه ـ  توصیه به روزه ، خواندن نماز و دعا ( علل الشرایع ) ، دلیل امکان پیشگیری از چنین حوادثی نیست؟
    55.  چه ارتباطی بین شیوع ربا و زنا و وقوع زلزله وجود دارد؟
    56.  آیا سنت های الهی برای هلاکت ظالمین بوسیله حوادثی نظیر زلزله تغییر پذیر است؟
    57.  قرآن کریم عاملین برخی گناهان را دشمن قلمداد کرده است ( زناکاران، مشرکان، ربا‌خواران و….) در اقوام گذشته جزای اینگونه مجرمین بوسیله حوادثی نظیر زلزله، صاعقه ، صیحه ، رانش زمین ، طوفان و … داده می شد.در عصر حاضر چنین جرم هایی چگونه پاسخ داده می شود؟
    58.  خداوند رسولان الهی را مامور کرد که به مردم زمان خود توصیه نمایند در صورت ایمان و تقوا عذاب از آنها برداشته میشود.  آیا این وعده و وعید مخصوص همان مقطع است یا شامل جوامع کنونی نیز     می شود؟
    59.  آیا می‌توان نتیجه گرفت که تمرد و سرپیچی از آیات الهی انسان را دچار حوادثی نظیر زلزله و … می‌کند؟ وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ ذُکِّرَ بِآیَاتِ رَبِّهِ ثُمَّ أَعْرَضَ عَنْهَا إِنَّا مِنْ الْمُجْرِمِینَ مُنتَقِمُونَ (سجده /22)
    60.  نقش قرائت سوره زلزال در پیشگیری از مرگ ناشی از زلزله چیست؟
    61.  آیا از دیدگاه قرآن کریم امکان پیشگیری از وقوع زلزله‌های قبل از قیامت وجود دارد؟
    62.  « مثل اهل بیتی کمثل سفینة نوح  …» یا « و لایة علی بن ابیطالب حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی» ‌آیا نجات از عذاب فقط منحصر به آخرت است یا شامل حوادث خوار‌کننده دنیا نیز می‌شود؟   
    63.   از دیدگاه امام علی علیه السلام علت وقوع زلزله چیست؟
    64.  آیا اگر مردم شهرها و دیار ها ایمان بیاورند و تقوا پیشه سازند و از گناهان اجتناب ورزند ، باز هم امکان هلاکت آنها بوسیله حوادثی مثل زلزله وجود دارد؟
    65.  آیا خوف ناشی از وقوع زلزله برای اولیاء الهی توسط “ امان الخائفین” جه موقع متصور است؟
    66.  آیا عذاب دنیوی ناشی از حوادث غیر مترقبه برای پیروان واقعی حضرت محمد صلی الله علیه وآله وسلم نیز متصور است؟
    67.  فلسفه خواندن نماز آیات و دعا هنگام حوادثی نظیر زلزله چیست؟
    68.  آیا می توان با توجه به آیه شریفه “مَا یَفْعَلُ اللَّهُ بِعَذَابِکُمْ إِنْ شَکَرْتُمْ وَآمَنْتُمْ وَکَانَ اللَّهُ شَاکِرًا عَلِیمًا (نساء/147) ” ،  وَمَا کَانَ رَبُّکَ لِیُهْلِکَ الْقُرَى بِظُلْمٍ وَأَهْلُهَا مُصْلِحُونَ (هود/ 117) با وجود ایمان ، شکرو عمل صالح  حوادثی نظیر زلزله را برای مومنین روا دانست؟
    انتهای پیام


    نظرات دیگران ( ) حرف های جوانی

  • بدرقه مرد آسمانی
    نویسنده: جوانان ایران زمین دوشنبه 86/3/28 ساعت 2:43 عصر









    نظرات دیگران ( ) حرف های جوانی

       1   2   3   4   5   >>   >