• وبلاگ : حرف هاي جواني
  • يادداشت : گله هاي كارگردان سريال حضرت يوسف (ع)
  • نظرات : 0 خصوصي ، 1 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + هم وطن 

    درود بر شما

    اميدوار هستم كه جهت نظر دادن دير نشده باشد و با اين اجازه كه تصحيحي در متن فوق ارائه دهم و اين است كه اين دوره مربوط به 1300 سال قبل از ميلاد است (به اشتباه 3000سال ق.م ذكر شده)

    در حقيقت اگر بخوهم صراحتآ عقيده ام را بيان كنم بايد بگويم كه اين سريال نااميد كننده است و انتظارات مخاطب را براورده نمي سازد اينجانب گمان ميكردم با اثري حرفه اي روبرو خواهم شد و از سال هاي اخير منتظر اين اثر بودم كه متاسفانه با مشاهده تبليغات اوليه تا حدودي متوجه ضعف كار شدم و با پخش سريال اساسآ نااميد شدم...

    البته از لحاظ جنبه مذهبي به عقيده من تا 90% حق مطلب ادا شده و راضي كننده است اما از لحاظ كيفيت ساخت و فيلمنامه و ديالوگ ها كار حرفه اي انجام نشده و ضعف هايي به چشم ميخورد كه البته در قسمت هاي اوليه كار برجسته تر هستند... مضافآ ضعف در دكور و لباس و ساخت پيكره هاي بد قواره با وجود امكانات امروز! و نتيجتآ انتخاب بازيگر هاي اصلي كه اصرار شده همكاري سابق با كارگردان در نقش مشابه داشته باشند و بعضآ سابقآ در كنار هم ديده شده اند و اين جالب نيست. و در كل سعي شده از چهره هايي با زيبايي سطح پايين استفاده شود تا يوسف در نظر بيننده جلوه كند! اما اگر نتوانستند چهره دلخواه را بدست بياورند چرا گناه را بر گردن تاريخ مي اندازند ؟

    گفته ميشود كه تحقيقات عميقي در تاريخ مصر باستان انجام داده اند. تحقيقات عميق و اين همه اشكال ؟!

    با دوستاني كه معتقدند عظمت مصر به درستي به تصوير كشيده نشده كاملا موافقم و اجازه ميخواهم مسائل جزئي تري را بيان كنم ابتدا در مورد زمان وقوع اين ماجرا كه سخت ميتوان باور كرد در اين دوره باشد! و توافق نظر در اداي شكل اسامي بين شخصيت ها نيست و نوعي سردرگمي در ان به نظر ميرسد بعلاوه استفاده نادرست از شكل صحيح نشان هاي سلطنتي و همچنين بعضي موارد نمايش داده شده كه مربوط به ان دوره نمي باشند!

    كه اگر دوستان مايل باشند تك تك همه را به عرض خواهم رسانيد البته اگر حمل بر ايراد بني اسرائيلي نشود!!